Podczas rozegranego w niedzielę Rajdu Magurskiego załoga Fiat Castrol Rally Team testowała możliwości Fiata Punto Super 2000, pracującego na oleju Castrol EDGE. Maciej Lubiak i Sebastian Rozwadowski są drugą, obok Subaru Rally Team, polską załogą rajdową wspieraną przez firmę Castrol.
Start Fiata Punto Super 2000 w Rajdzie Magurskim był testem możliwości wszystkich podzespołów pojazdu. Kierowca przyznał, że nowe auto wymaga zupełnie innego stylu jazdy. "Uczę się Punto i przyzwyczajam do jazdy na wysokich obrotach. Jazda tym samochodem różni się od stylu prowadzenia moich poprzednich rajdówek" – powiedział Lubiak po zakończeniu rajdu.
Szczególnym testem dla silnika były odcinki specjalne, podczas których jednostka pracowała na najwyższych obrotach. Przy jeździe wyczynowej dwulitrowy silnik Punto wymaga utrzymania 7-8 tysięcy obrotów na minutę. W takich warunkach odpowiednie smarowanie staje się krytyczną kwestią dla wydajności silnika. Olej Castrol EDGE, którym zalany został silnik Fiata, sprawdził się w tych warunkach bardzo dobrze - w trakcie oesów załodze Fiat Castrol udawało się poprawiać czas nawet o pół minuty.
"Nasz cel został zrealizowany. W Punto Super 2000 kryje się ogromny potencjał" powiedział Maciej Lubiak podsumowując zawody. Pilot Sebastian Rozwadowski dodaje: „To był trudny rajd, głównie z powodu fatalnej pogody. W pierwszym dniu było słońce, które nadtapiało powierzchnię, w nocy ściął mróz, a drogi przysypał świeży śnieg. Nie przetrwał zbyt długo – rano, już na początku drugiego etapu zmył go deszcz".
Firma Castrol wspiera polskich rajdowców już od lat 70-tych. Współpraca z teamem Fiata jest dowodem zaufania do jednego z najlepszych polskich kierowców młodego pokolenia – Macieja Lubiaka, utytułowanego zawodnika, który karierę rozpoczynał w 1998 roku udziałem w Rajdzie Kormoran (Fiat Cinquecento), a następnie wielokrotnie sięgał po najwyższe laury w klasie N3.
Zawodnicy Fiat Castrol Rally Team przygotowują się już do kolejnego startu – tym razem zobaczymy ich pod koniec kwietnia podczas świdnickiego Rajdu Elmot. Lubiak i Rozwadowski zamierzają spędzić najbliższe dwa miesiące na wytężonej pracy, analizie danych z Rajdu Magurskiego i intensywnych treningach, z nadzieją na odniesienie sukcesu.