Ten ważny sukces potwierdza słuszność strategii marki, skoncentrowanej na dostarczaniu klientom samochodu o optymalnej relacji ceny do wyposażenia i odzwierciedlonej w reklamowym motto „Tak niewiele trzeba, by mieć tak wiele”.
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, co miesiąc publikuje listę Top50 nowych samochodów osobowych, które najczęściej rejestrują w kraju klienci indywidualni. Bazuje ona na danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców CEPiK. Według rankingu opublikowanego 9 czerwca, w maju polscy klienci zarejestrowali 994 egzemplarze Fiatów Tipo, plasując go na 6. pozycji w łącznym zestawieniu osobówek, za Skodą Octavią, Oplem Astrą, Skodą Fabią, Volkswagenem Golfem i Toyotą Auris. Jednak w rankingu aut zakupionych przez osoby prywatne, Fiat Tipo z liczbą 503 zarejestrowanych sztuk wspiął się na sam szczyt Top50.
„Zakup samochodu to jedna z ważniejszych decyzji podejmowanych przez gospodarstwa domowe. Dziękujemy za zaufanie, jakim obdarzyli markę Fiat nasi klienci, za to, że postawili na Fiata Tipo. Pierwsze miejsce wśród aut osobowych nabywanych do celów prywatnych i szóste w majowym zestawieniu ogólnym to znak, że Polacy doceniają Fiata i chcą korzystać z zalet, jakie oferuje nowoczesna gama naszych aut. Cieszy również zaangażowanie i entuzjazm naszej sieci dilerskiej, podziękowania dla naszych sprzedawców, to oni są najlepszymi ambasadorami i promotorami marki” – mówi Rafał Grzanecki, Country Manager Fiat & Abarth.
Rodzina Tipo to reprezentanci Fiata w największym segmencie rynku w Polsce, klasie samochodów kompaktowych. Fiaty Tipo wyróżniają się na rynku stylowym wzornictwem, ergonomicznym, bogato wyposażonym wnętrzem oraz zaskakująco konkurencyjnymi cenami. Rodzinę tworzą czterodrzwiowy sedan i pięciodrzwiowe hatchback oraz kombi o nazwie Station Wagon – wszystkie trzy odmiany łączą wspólne wartości, ale każda z nich charakteryzuje się własnym stylem, tak zróżnicowanym, jak różne są grupy docelowe: młodzi ludzie, pary czy rodziny, a także klienci flotowi.
W 2016 roku Tipo został odznaczony tytułem „Autobest" w kategorii „Best Buy Car 2016", oznaczającym najlepszą ofertę dla większości europejskich Klientów, przyznanym przez międzynarodowe jury składające się z 26 branżowych dziennikarzy motoryzacyjnych. I rzeczywiście – Tipo „szokuje” rynek niezwykłym zestawieniem wyposażenia, jakości i ceny zaczynającej się już od 43 900 zł za auto z klimatyzacją i radiem UConnect z USB.
Ponadto, FCA Poland i marka Fiat oferuje Klientom wygodne rozwiązania finansowe, w których każdy z klientów zainteresowany Fiatem Tipo znajdzie dla siebie atrakcyjną formę finansowania zakupu lidera czerwcowego rankingu, takie jak:
- Fiat Abonament – program dla osób fizycznych, umożliwiający wynajem nowego samochodu na 11 lub 23 miesiące bez konieczności jego nabycia, zaciągania kredytu oraz ponoszenia kosztów eksploatacyjnych innych niż zakup paliwa czy płynu do spryskiwacza. Finansowanie Abonamentu ma formę miesięcznego czynszu o stałej wysokości, a po zakończeniu umowy klient może wymienić pojazd na nowy, odkupić go lub zwrócić.
- Kredyt Tipo dla Ciebie, w którym cena samochodu jest o 2000 zł niższa – skierowany do każdego typu klienta, zarówno osoby fizycznej jak i przedsiębiorcy ceniących sobie posiadanie samochodu przez okres dłuższy niż oferowany w programie Fiat abonament. Obniżona cena samochodu, brak wpłaty własnej zapewniającej minimalne angażowanie własnych środków na początku kredytu, atrakcyjne oprocentowanie i elastyczny okres finansowania to wyjątkowe zalety produktu.
- Leasing 4U i U4plus to oferta leasingu operacyjnego skierowanego do osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą i przedsiębiorców. Oba produkty leasingowe gwarantują elastyczny okres finansowania, niski całkowity koszt leasingu oraz niską miesięczną ratę leasingową. Dzięki wysokiej wartości rezydualnej samochodu z gwarancją odkupu samochodu po okresie leasingu, Leasing 4Uplus pozwala na przygotowanie oferty z miesięczną ratą leasingową netto o wartości 1% ceny pojazdu brutto.
Oferty kredytu i leasingu przygotowane są we współpracy z FCA-Group Bank Polska S.A. i FCA Leasing Polska Sp. z o.o. – spółki finansowe grupy FCA wspierające sprzedaż samochodów marek FCA w Polsce.