Kilka dni po swoich 60. urodzinach, kultowy model marki Fiat świętuje 2-milionowy sprzedany egzemplarz: kolejny sukces „małego, wielkiego samochodu", który w ciągu swojej długiej historii zgromadził liczne nagrody i pobił rekordy. Biorąc pod uwagę słynnego poprzednika z 1957 roku, sprzedanego w liczbie 4 milionów sztuk, uzyskujemy wywierającą wrażenie liczbę 6 milionów sztuk samochodów sprzedanych w ciągu 60 lat: liczba ta pokazuje, jaki wpływ miał Fiat 500 na całe społeczeństwo i wyjaśnia dlaczego wszedł do jego zbiorowej wyobraźni, łącząc już cztery pokolenia kierowców.
Osiągnięcie liczby dwóch milionów sprzedanych samochodów stanowi bardzo ważny wynik, zważywszy, że uzyskano ją zaledwie 10 lat od premiery modelu, odzwierciedlając globalny sukces samochodu. Sprzedawany w 100 krajach na całym świecie, Fiat 500 to numer 1. wśród samochodów miejskich w Europie, lider sprzedaży na ośmiu rynkach i jeden z pierwszej trójki w sześciu kolejnych krajach, ze stałym wolumenem sprzedaży od 2007 roku, z której 80% rejestruje się poza terytorium Włoch. W samych tylko Niemczech, od 2007 roku sprzedano 200 tysięcy samochodów Fiat 500.
Nieprzypadkowo 2-milionowy egzemplarz „500" został sprzedany właśnie w Niemczech. Fiat 500 jest modelem, który w 2017 roku zarejestrował najszybszy wzrost udziału w rynku w tym kraju wśród modeli top 10 segmentu A. Ponadto, „500" to samochód marki FCA o najwyższym wskaźniku zadowolenia Klienta w Niemczech. To samo dotyczy wszystkich pozostałych samochodów z rodziny „500", które rejestrują wyższe wskaźniki zadowolenia Klienta niż ich niemieccy konkurenci w odnośnych segmentach.
Nabywcą samochodu o numerze nadwozia 2000000 jest Melanie, młoda nauczycielka w przedszkolu w Monachium. Jest typowym przedstawicielem pokolenia Millennial, żyjącego przyszłością, a nie przeszłością, podobnie jak Fiat 500. Model, który wybrała to Fiat 500S, nowa sportowa wersja wyróżniająca się śmiałym wyglądem i bogatym wyposażeniem w standardzie. Wierna swoim korzeniom, ale jednocześnie zapewniająca stałą łączność, dzięki systemowi infotainment UconnectTM 7" HD LIVE z ekranem dotykowym i nowoczesnym systemom integracji smartfonów, Apple CarPlay i Android AutoTM.
Eleganckie nadwozie 500 podkreślają przednie i tylne zderzaki o sportowym wzornictwie z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi, specjalne spojlery i listwy boczne, a także ekskluzywne elementy wykończenia w kolorze „Satin Graphite" (takie jak klamki drzwi i klapy tylnej, obudowy lusterek i koła), przyciemniane tylne szyby, chromowana końcówka wydechu, wloty powietrza w kolorze czarnym „black grained" oraz zadziorny grill w kształcie plastra miodu. 16-calowe obręcze kół mają czarny matowy kolor. Nadwozie jest w czerwonym kolorze Rosso Passione, a pod maską pulsuje silnik 0.9 TwinAir o mocy 105 KM.
Historia tej konkretnej „500" została opowiedziana w emocjonującym filmie, który można obejrzeć pod tym linkiem. Opowieść prowadzona w pierwszej osobie zaczyna się w zakładzie, gdzie Fiat 500 się „urodził" i prowadzi przez poszczególne wydziały spawalni, lakierni i montażu aż do podróży do dealera w Niemczech, gdzie młoda, nowa właścicielka oczekuje na swój samochód pełna entuzjazmu i ekscytacji, by wreszcie zasiąść za kierownicą SWOJEGO Fiata 500.
Ta postawa typowa dla pokolenia Millennials, zgodna ze hasłem reklamowym „Forever Young", który towarzyszył tegorocznym obchodom 60. urodzin Fiata 500, z okazji których wprowadzono na rynek aż dwie serie specjalne: limitowaną i numerowaną serię zaprezentowaną podczas Salonu Samochodowego w Genewie oraz 500 Anniversario inspirowaną słynnym okresem Dolce Vita.
Jednym z sekretów światowego sukcesu Fiata 500 jest jego ciągła ewolucja poprzez nowe interpretacje, do których należą między innymi serie specjalne, takie jak „500C by Gucci", „500 by Diesel" oraz ostatnia 500 Riva, „the smallest yacht in the world". Różnorodne kreatywne wizje łączą się w tym modelu uwielbianym przez Klientów, ekscytującym i jednocześnie zaskakującym, który zawsze jest współczesny i znajduje swoje miejsce w zbiorowej wyobraźni.