Fiat Professional przedstawia nowe Doblo Van i E-Doblo Van, trzecią generację modelu łączącego w sobie dwa uzupełniające się charaktery. Dzięki pomysłowym i innowacyjnym rozwiązaniom, jazda w mieście jest mniej stresująca i znacznie bezpieczniejsza, a nowe Doblo Van jest idealnym pojazdem użytkowym dla profesjonalistów.
W Polsce nowe E-Doblo VAN będzie dostępne od lipca br.
Wprowadzając na rynek nowy model E-Doblo, marka Fiat Professional kontynuuje zatem proces elektryfikacji swojej gamy zapoczątkowany w ostatnich latach. Samochód ten to kolejny ważny krok dla marki FIAT, której celem jest, aby do 2024 r. każdy jej nowy model w Europie był w pełni elektryczny, a od 2027 r. móc oferować w pełni elektryczną gamę. Ponadto Nowe E-Doblo Van stanowi kolejny kamień milowy: jest trzecim w pełni elektrycznym lekkim samochodem dostawczym marki, po E-Ducato i E-Scudo, i tym samym poszerza gamę, która została stworzona dla zaspokojenia różnych potrzeb użytkowników.
Dwa nowe modele rozszerzają swoją gamę, spełniając wymagania klientów wykorzystujących samochód do pracy, z nutą włoskiej pomysłowości, jaką posiadają wszystkie produkty Fiat Professional.
Najnowsza wersja tego odnoszącego sukcesy modelu C-VAN, nowe Doblo to najwyższa liga pod względem uniwersalności, ładowności i bezpieczeństwa. Elastyczny, przestronny i zaprojektowany tak, aby spełnić wszelkie wymagania klientów, E-Doblo VAN jest doskonałym narzędziem do poruszania się po mieście. Doblo VAN jest dostępny zarówno z silnikiem elektrycznym, jak i spalinowym.
Fiat Professional Doblo VAN
Na znak swojej wszechstronności, nowe Doblo jest dostępne w dwóch długościach i trzech różnych konfiguracjach (furgon, furgon brygadowy, kombi) i oferuje szeroką gamę silników, które są w stanie zaspokoić każdą potrzebę użytkownika samochodu.
W fazie projektowania szczególna uwaga została poświęcona komfortowi jazdy, aby uwzględnić potrzeby profesjonalistów, którzy korzystają z samochodu przez osiem lub więcej godzin dziennie. Celem było zapewnienie bezstresowej pracy dzięki izolacji akustycznej i zawieszeniu zaprojektowanemu tak, aby zredukować wstrząsy i drgania.
„Magiczne parametry” Doblo zapewniają samochodowi maksymalną modułowość, wytrzymałość i bezpieczeństwo, dzięki czemu staje się on jeszcze bardziej niezawodnym, uniwersalnym i elastycznym towarzyszem pracy.
„Magic Cargo” pozwala na zwiększenie objętości bagażnika o 0,5 m3 oraz daje możliwość załadunku długich przedmiotów, jak rury czy drabiny o długości do 3,4 m. Dodatkowo, aby zwiększyć ilość miejsca, można podnieść fotel pasażera i wykorzystać znajdujący się pod nim schowek na pudelka lub delikatne przedmioty. Dostępny jest również składany stolik, który w razie potrzeby pozwala zamienić kabinę Doblo w mobilne biuro.
Ponadto, za dopłatą samochód może mieć „Magic Mirror”, czyli 5-calowe cyfrowe lusterko obsługujące trzy obszary: widok z lusterka wstecznego, pełny widok obszaru martwego pola oraz tylną kamerę parkowania, co znacznie poprawia widoczność i bezpieczeństwo.
Wreszcie, dzięki funkcji „Magic Plug”, dostępnej tylko w modelu E-Doblo, możliwe jest wykorzystanie energii elektrycznej wytwarzanej przez akumulator do konkretnych potrzeb, jak ładowanie lodówki turystycznej lub stołu warsztatowego na elektronarzędzia.
Również w wersji w pełni elektrycznej E-Doblo oferuje najwyższej klasy pojemność ładunkową, do 800 kg w obu rozstawach osi, umożliwiając załadunek do 2 europalet; natomiast w wersji Doblo z silnikiem spalinowym może osiągnąć pojemność ładunkową do jednej tony.
Dostępne w wersjach z długim i krótkim rozstawem osi, Doblo jest gotowe na każdą ewentualność: wersja z długim rozstawem osi osiąga maksymalną pojemność 4,4 m3 dzięki funkcji „Magic Cargo”.
Wersja z kabiną brygadową z długim rozstawem osi pozwala na wyjątkową modularność pomiędzy rzędami siedzeń a przestrzenią ładunkową dzięki przesuwanej przegrodzie, umożliwiającej modulowanie przestrzeni ładunkowej lub miejsc siedzących dla pasażerów w zależności od potrzeb.
Oprócz wersji elektrycznej dostępne są dwie wersje z silnikiem diesla: 1,5-litrowym o mocy 100 KM z manualną skrzynią biegów oraz 1,5-litrowym o mocy 130 KM zarówno z manualną, jak i ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Dostępna jest również wersja z silnikiem benzynowym o pojemności 1.2 i mocy 110 KM.
W 100% bezkompromisowy BEV
Nowe E-Doblo jest wyposażone w silnik elektryczny o pojemności 50 kWh, mocy 100 kW i zasięgu do 280 km w cyklu WLTP. Dzięki nowemu silnikowi, nowe E-Doblo osiąga maksymalną prędkość na poziomie 130 km/h i maksymalny moment obrotowy wynoszący 260 Nm. Ponadto, zeroemisyjna wersja oferuje klientom jedyną w swoim rodzaju elastyczność i najlepsze w swojej klasie potencjał ładowania, dzięki trybowi „Quick Charge” o mocy do 100 kW, który umożliwia naładowanie akumulatora do poziomu 80% w ciągu zaledwie 30 minut.
Kierowca może wybierać pomiędzy różnymi trybami: „Normal”, „Eco” i „Power”. Każdy z trybów zmienia reakcję samochodu, zwiększając i optymalizując jego osiągi: tryb „Normal” jest zalecany do jazdy w normalnym ruchu ulicznym, tryb „Eco” poprawia zużycie paliwa, a tryb „Power” zwiększa szczytową moc samochodu.
Wprowadzenie pakietu akumulatorów nie spowodowało żadnych zmian konstrukcyjnych: E-Doblo jest dostępne w tych samych wymiarach, parametrach i konfiguracjach, co samochody dostawcze marki z silnikami spalinowymi
Systemy bezpieczeństwa i zaawansowane systemy wspomagania jazdy (ADAS)
Nowe Doblo może być wyposażone w aktywne systemy bezpieczeństwa i ochrony, wspierające kierowcę podczas jazdy, pozwalając mu bezpiecznie cieszyć się podróżą. Model oferuje bogaty pakiet, łącznie 17, funkcji bezpieczeństwa i systemów ADAS („Advanced Driver Assistance Systems”), co plasuje go w ścisłej czołówce segmentu.
W celu zapewnienia jak najlepszych osiągów i lepszej przyczepności w każdych warunkach, jak śnieg, błoto czy piasek, Doblo VAN może być wyposażone w „Grip Control System”, poprawiający trakcję na nawierzchniach o ograniczonej przyczepności, natomiast system wspomagania kontroli prędkości na zjazdach ze wzniesienia („Hill Descent Control”) umożliwia doskonałą kontrolę nad pojazdem na drogach o nachyleniu przekraczającym 3%.
Ponadto, wyświetlacz projekcyjny (dostępny tylko w wersji elektrycznej) dostarcza kierowcy najważniejszych informacji, nie rozpraszając jego uwagi na drodze; natomiast przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamera cofania umożliwiają łatwe i bezpieczne parkowanie.
Nowe Doblo VAN i E-Doblo VAN będą produkowane w hiszpańskiej fabryce Stellantis położonej w Vigo, korzystając z efektu skali. Nowe Doblo skorzysta również z istniejącego i udanego programu K9, który obsługuje inne marki Stellantis.