Technologia wprowadzona przez markę FIAT jest pierwszą tego typu, w której całość doświadczeń związanych ze sprzedażą odbywa się w oparciu o metaverse, rewolucjonizując doświadczenia klienta. W Metaverse Store dostępny jest tzw. Product Genius – prawdziwa osoba, która w rzeczywistym czasie odpowiada na wszystkie pytania klientów.
„FIAT po raz kolejny jest liderem w oferowaniu naszym klientom innowacyjnych i bezstresowych brand experience. W czysto fiatowskim stylu, sklep FIAT Metaverse Store jest pierwszym tego typu obiektem w branży motoryzacyjnej. To magiczne doświadczenie, to wciągająca, wspierana przez człowieka podróż do świata FIATa. Prosty i przyjazny dla użytkownika, zgodny z ideą „tech it easy” i przystępny dla każdego, dzięki swojej technologii” - powiedział Olivier Francois, dyrektor generalny FIAT i globalny dyrektor marketingu Stellantis.
„Krótko mówiąc, jest to nasz sposób na to, aby doświadczenie zakupowe było dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego klienta dzięki interakcji z człowiekiem i jeszcze prostsze, co jest zgodne z naszą misją społeczną, aby zaspokoić aktualne potrzeby ludzi do uproszczania sobie życia”.
Po raz pierwszy nasi klienci będą mogli poznać i nabyć Nowego Fiata 500 La Prima by Bocelli, siedząc wygodnie w zaciszu własnego domu dzięki szybkiemu, realistycznemu i bezstresowemu procesowi wspomaganemu przez człowieka. To wyjątkowe doświadczenie zostanie rozszerzone na całą gamę nowego Fiata 500 do końca 2022 roku. W pierwszym półroczu 2023 roku klienci będą mogli odkrywać nowe modele w Metaverse Store i począwszy od Włoch, nasza rewolucyjna customer journey będzie dostępna również na pozostałych rynkach”.
FIAT Metaverse Store został opracowany we współpracy z firmami Touchcast i Microsoft, które zaprojektowały to wyjątkowe doświadczenie specjalnie dla marki FIAT. Platforma Metaverse-as-a-Service firmy Touchcast jest zbudowana w chmurze Microsoft i zapewnia klientom dostęp do metawersum bez konieczności używania zestawów słuchawkowych do wirtualnej rzeczywistości, awatarów czy specjalistycznego sprzętu. W efekcie otrzymujemy połączenie wirtualnego i fizycznego doświadczenia, które nie ma sobie równych.
FIAT Metaverse Store natychmiast przenosi klienta „do wnętrza” FIATA. Po wejściu do środka Product Genius powita klienta i razem będą mogli obejrzeć wybrany model dzięki dynamicznej prezentacji 360° i dowiedzieć się więcej o zastosowanej technologii. Product Genius odpowie także na pytania dotyczące elektromobilności, sposobów ładowania i bogatego wyposażenia nowego Fiata500.
Ponadto klient może zobaczyć z bliska, jak działa system Infotainment oraz poszczególne tryby jazdy i ładowania EV. Klient będzie mógł również spersonalizować swój samochód, wybierając rodzaj i kolor nadwozia, wystrój wnętrza oraz inne funkcje, patrząc jak samochód jego marzeń zmienia się czasie rzeczywistym. Ponadto niezwykle wciągające narzędzie oferowane przez markę FIAT pozwala odtworzyć wrażenia z jazdy nowym Fiatem 500 La Prima by Bocelli na La Pista 500, torze testowym znajdującym się na dachu dawnej fabryki Lingotto w Turynie.
Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów i dostosowując się do ich wolnego czasu, Product Genius jest zawsze dostępny, od poniedziałku do piątku w godz. od 9.00 do 20.00 i w sobotę od 10.00 rano do 18.00 wieczorem.
Dzięki nowemu FIAT Metaverse Store marka podąża drogą w kierunku prostej, ale innowacyjnej ścieżki klienta, zgodnie ze strategią upraszczania rozpoczętą zaledwie kilka tygodni temu wraz z konfiguracją nowej gamy.
Zupełnie nowe doświadczenie online łączy się z fizycznym doznaniem, ponieważ klient może odwiedzić najbliższego dealera i umówić się na jazdę testową wybranym modelem.