Spółka Fiat Auto Poland powiadomiła Prezesa UOKiK, że modele: Panda (silnik wersji Multijet) oraz Ducato X2/44 (silnik 2,0 JTD), mogą stanowić zagrożenie dla ich użytkowników. W przypadku Fiata Panda istnieje zwiększone ryzyko uszkodzenia przewodu paliwowego, co może doprowadzić do wycieku paliwa w komorze silnika, a w konsekwencji powodować kłopoty z uruchomieniem samochodu. Na polski rynek trafiło 1458 samochodów tego modelu. Defekt dotyczy pojazdów o numerach nadwozia od 445385 do 573368, wyprodukowanych od lipca 2005 do stycznia 2006 roku w Polsce.
Jednocześnie przedsiębiorca zgłosił Prezesowi UOKiK, że posiadacze Fiatów Ducato, wyprodukowanych między lipcem 2001 a lutym 2005 roku, powinni skontaktować się z autoryzowaną stacją obsługi w celu usunięcia usterki silnika, której efektem może być problem z uruchomieniem pojazdu, sprawnym funkcjonowaniem hamulców oraz nadmierną emisją spalin. Wada dotyczy pojazdów o numerach nadwozia od 07000022 do 07574570. Na polski rynek trafiło 1879 takich samochodów.
Producent zobowiązał się do przeprowadzenia bezpłatnej akcji serwisowej wadliwych modeli, w ramach której wykonane zostaną wszystkie niezbędne naprawy. Konsumenci o konieczności sprawdzenia samochodu w autoryzowanym serwisie, zostaną powiadomieni listownie.
Na podstawie ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów zarówno producent jak i dystrybutor zobowiązany jest powiadomić UOKiK w każdym przypadku, gdy uzyska informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny.