W 1957 roku FIAT zaprezentował światu swój mały wielki samochód: Fiata 500, pojazd, który stał się symbolem masowej motoryzacji i prawdziwym światowym ambasadorem produkcji „Made in Italy”. Aby celebrować pasję i miłość całego świata do tej ikony, FIAT wprowadza nową specjalną limitowaną serię „Collezione 1957”, kolekcjonerską edycję liczącą zaledwie 1957 egzemplarzy. Ten limitowany model można zamawiać od dziś w wybranych krajach europejskich i Japonii.
Fiat 500 Collezione 1957 to wyróżniający się wyjątkową stylistyką kabriolet z ekskluzywnym wyposażeniem. Nadwozie tej limitowanej edycji wyróżnia się dwukolorowym lakierem White Gelato i Rugiada Green z beżowym dachem, podkreślonym srebrną linią oraz 16-calowymi obręczami aluminiowymi White Diamond.
Chromowane obudowy lusterek i 3. światło z nadrukiem 1957 roku oddają hołd historii samochodu, tworząc pomost między 1957 a 2024 rokiem. Wnętrze jest równie urzekające, z fotelami w kolorze kości słoniowej ozdobionymi wstawkami ze skóry Frau i charakterystycznym wytłoczonym logo „ONE OF 1957”, drewnianą deską rozdzielczą i specjalną numerowaną tabliczką umieszczoną na tunelu środkowym.
Nowa, ekskluzywna limitowana seria wyróżnia się nie tylko akcentami stylistycznymi, ale oferuje także w standardzie chromowane elementy, światła do jazdy dziennej LED DRL, światła przeciwmgielne i 7-calowy wyświetlacz cyfrowy TFT. Seria specjalna oferuje jeszcze lepsze opcje łączności dzięki MOPAR CONNECT, funkcji zapewniającej klientom bezpieczeństwo, kontrolowanie samochodu na odległość i wygodę.
Wyposażony w silnik 1.0 Hybrid o mocy 70 KM zestawiony z manualną skrzynią biegów na rynki europejskie oraz w 1,2-litrowy silnik o mocy 69 KM z automatyczną skrzynią biegów na rynek japoński, Fiat 500 Collezione 1957 to ponadczasowy hołd dla motoryzacyjnego kunsztu i innowacji.
Z ponad 3,2 milionami sztuk sprzedanych od 2007 roku, w tym ponad 2,7 mln w samej Europie, Fiat 500 zawsze był liderem wśród samochodów miejskich w Europie wraz z Fiatem Panda: w 2023 roku był drugim najlepiej sprzedającym się samochodem miejskim w Europie, po modelu Fiat Panda, ze 109 tysiącami sprzedanych egzemplarzy i udziałem w rynku na poziomie 20%. Zajmuje miejsce na podium w segmencie A w 9 krajach: 1. miejsce w Niemczech, Hiszpanii, Austrii, Belgii i Portugalii - 2. miejsce we Włoszech i Polsce oraz 3. miejsce we Francji i Wielkiej Brytanii.
Trzy generacje na przestrzeni 67 lat, począwszy od pierwszej w 1957 roku – „oryginalnego” Fiata 500 - który zmotoryzował Włochy i stał się ikoną włoskiej mobilności i swobody przemieszczania się. W 2007 pojawiła się druga generacja: Fiat 500 stał się ikoną mody i stylu, promując włoski styl na całym świecie; otrzymał setki międzynarodowych nagród i wyróżnień - w tym tytuł Samochodu Roku 2008 - i pojawił się na ulicach 80 różnych krajów. W 2020 roku trzecia generacja Fiata 500 po raz kolejny zrewolucjonizowała miejską mobilność w imię zrównoważonego rozwoju i elektryfikacji dzięki licznym innowacjom i nowym technologiom.