Mający na swoim koncie długą i pełną sukcesów historię sięgającą 1980 roku, kultowy i inspirujący Fiat Panda jest liderem rynku już od czterdziestu czterech lat, a jego sprzedaż w Europie w tym okresie wyniosła ponad 8 milionów egzemplarzy.
Najbardziej ukochany samochód Włochów i symbol Made in Italy, Fiat Panda jest produkowany w Pomigliano d"Arco we Włoszech od 2011 roku, gdzie do tej pory wyprodukowano prawie 2 miliony egzemplarzy tego modelu.
Można już zamówić najbardziej zaawansowaną technologicznie Pandę w historii. Nowy Fiat Panda znacząco zmienił się pod względem bezpieczeństwa i technologii, ponieważ jest on teraz wyposażony w nowe systemy ADAS, nowy cyfrowy zestaw wskaźników i nową kierownicę.
Dostępna z silnikiem 1.0 Hybrid o mocy 70 KM, nowa Panda występuje w dwóch różnych wersjach wyposażenia: podstawowej wersji Panda, idealnie dopasowanej do potrzeb wszystkich klientów, oraz w topowej Pandina, opartej na nadwoziu typu cross, o bardziej wyrazistym charakterze.
Najbardziej zaawansowana technologicznie Panda w historii
Nowa gama Pandy oferuje istotne zmiany w zakresie systemów ADAS, a standardowe wyposażenie obejmuje zupełnie nowe funkcje zaprojektowane z myślą o wsparciu kierowcy zarówno podczas jazdy w mieście, jak i poza nim.
Są to: zaawansowany system hamowania awaryjnego, aby zmniejszyć ryzyko kolizji z tyłu, na przykład w ruchu miejskim; asystent utrzymania pasa ruchu oraz system wykrywania zmęczenia ostrzegający kierowcę, gdy jest on zmęczony. W zestawie znajduje się również system rozpoznawania znaków drogowych, wykrywający i rozpoznający znaki drogowe oraz wyświetlający je na nowym, w pełni cyfrowym 7-calowym zestawie wskaźników.
Przechodząc od bezpieczeństwa do praktyczności, tylne czujniki parkowania zapewniają łatwość parkowania na zatłoczonych ulicach miast, natomiast nowy tempomat, dostępny w wersji podstawowej z pakietem City i oferowany w standardzie w Pandinie, utrzymuje ustawioną prędkość – od 30 km/h – bez konieczności naciskania pedału przyspieszenia.
Z kolei automatyczne światła drogowe (w standardzie w modelu Fiat Pandina) automatycznie dostosowują oświetlenie do warunków drogowych, ułatwiając kierowcy jazdę nocą. Większość funkcji jest obsługiwana przez kamerę zamontowaną na wewnętrznym lusterku wstecznym. Dopełnienie standardowego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa stanowi 6 poduszek powietrznych.
Wnętrze zostało również wzbogacone o nowy, 7-calowy w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z trzema różnymi trybami graficznymi oraz odnowioną kierownicę.
Topowa wersja w gamie, Fiat Pandina jest dodatkowo wyposażona w zupełnie nowy 7-calowy ekran dotykowy Radia DAB z Apple CarPlay i Android AutoTM.
Jeśli chodzi o design, wyróżnia się on nową, polakierowaną na biało deską rozdzielczą i nowymi fotelami z wytłoczonym monogramem oraz logo „Pandina”, podwójnymi żółtymi szwami, białymi detalami i tapicerką Seaqual zawierającą zrównoważony i w pełni identyfikowalny surowiec pochodzący z odpadów morskich.
Wygląd zewnętrzny samochodu został wzbogacony o radosne detale, takie jak buźka małej pandy na feldze, żółte obudowy lusterek bocznych, napis Pandina na listwach bocznych i sitodruk „Pandina” na tylnej szybie.
Zgodnie z filozofią marki FIAT „no more grey”, nowa gama jest dostępna w kolorach: żółtym, białym, czarnym, czerwonym i niebieskim. Dodatkowo, nowy Fiat Pandina jest oferowany również w kolorze zielonym, a w wersji biało-czarnej, elementy zewnętrzne zdobią kontrastowe żółte obudowy lusterek, które pasują do żółtych elementów logo Pandina na listwach bocznych.
Cena nowej Pandy wynosi katalogowo 73 000 zł, model w topowej wersji Fiat Pandina kosztuje 85 500 zł.