Od połowy marca 2001 roku na rynku dostępny jest nowy model Fiata, czyli Doblo. Samochód ten konkurować ma z Renault Kangoo, Citroenem Berlingo i Peugeotem Partnerem. Konkurenci mają tę przewagę nad Fiatem, że ich produkty już od dłuższego czasu dostępne są w sprzedaży i klienci wiedzą, czego się po tych autach spodziewać. Fiat Doblo przyszłych nabywców przekonać ma przede wszystkim swoją konkurencyjną ceną i śmiałą, niebanalną stylistyką.
Samochód ten zadedykowano głównie młodym odbiorcom, którzy poszukują funkcjonalnego pojazdu na każdą okazję. Warunki te Doblo spełnia bardzo dobrze. Jest niewątpliwie bardzo pakowny i przestronny. Cechuje go imponująca przestrzeń bagażowa o pojemności od 750 do 3000 litrów.
Dostęp do bagażnika jest łatwy za sprawą dużej klapy i nisko poprowadzonej krawędzi dolnej, która znajduje się na wysokości zaledwie 53 centymetrów. Warto w tym miejscu wspomnieć o asymetrycznie dzielonym oparciu kanapy tylnej. Wiele miejsca oferuje również kabina pasażerska. Odpowiednia widoczność zapewniają wysoko umieszczone fotele a spora przestrzeń nad głowami to zasługa wysoko poprowadzonego dachu. Siedzenia Fiata Doblo są wygodne, mają odpowiednią twardość i spore możliwości ustawiania, dzięki czemu łatwo znaleźć odpowiednią pozycję. Zastrzeżeń nie wzbudza również ergonomia dwukolorowego kokpitu.
Wszystkie włączniki i wskaźniki są łatwo dostępne i widoczne. Zmiana biegów jest wygodna za sprawą rozsądnie usytuowanego lewarka, który znalazł się w konsoli środkowej niedaleko koła kierownicy. Do dyspozycji jadących jest duża ilość praktycznych schowków na drobiazgi. Szczególnie poręczna wydaje się spora półka pod dachem, nie zapomniano także o uchwytach na napoje, które pomieścić mogą nawet półtoralitrowe butelki.
Dostępne są dwie wersje wyposażenia: podstawowa SX i wzbogacona ELX. Ta druga oferuje drugie, boczne drzwi rozsuwane, klapę bagażnika zamiast asymetrycznie podzielonych tylnich drzwi, pilota do zamka centralnego, obrotomierz i składany podłokietnik kierowcy.
Niekonwencjonalny wygląd Doblo na pewno może się podobać. Stylistyka jest oczywiście rzeczą gustu, jednak nie można odmówić Fiatowi jego nowoczesności i niepowtarzalności. Duża kratownica chłodnicy z tworzywa sztucznego, masywne zderzaki i sporych rozmiarów reflektory nadają części przedniej samochodu specyficzny charakter. Ogólnie nowy Fiat zapada w pamięć dzięki dużym powierzchniom przeszklonym i blaszanym. Patrząc z boku dostrzec można nisko poprowadzoną maskę silnika, która kontrastuje z wysoką kabiną pasażerską.
Podstawową jednostką napędową jest 1,2-litrowy silnik benzynowy o mocy 48 kW,który potrafi rozpędzić samochód do prędkości 142 km/h i zapewnić mu przyspieszenie do setki w czasie 18,9 sekundy. Druga dostępna jednostka to diesel o pojemności skokowej 1900 cm³ i mocy 46 kW. Dzięki niemu Doblo od 0 do 100 km/h rozpędza się w czasie 20,9 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 141 kilometrów. Mankamentem obu motorów jest stosunkowo głośna praca. Wynika to z tego, że moc potrzebna do w miarę dynamicznej jazdy uzyskiwana jest z wysokiej prędkości obrotowej a nie z pojemności i mocy silnika. Nie można natomiast zarzucić im wysokiego zużycia paliwa. Spalanie odmiany benzynowej producent określa średnio na 7,8 litra a diesla na 7,2. Zużycie takie pozwala przy objętości baku 60 litrów na przejechanie 750-850 km po jednokrotnym tankowaniu.
Nie jest to jednak wynik imponujący, gdyż konkurenci Fiata rodem z Francji przy większej mocy zadowalają się mniejszą ilością paliwa.
Zawieszenie Doblo zestrojone zostało w celu uzyskania kompromisu pomiędzy komfortową podróżą a pewnym zachowaniem na drodze. Wentylowane tarcze hamulcowe z przodu i bębny tylne zapewniają zatrzymanie auta z prędkości 100 km/h na odcinku 40 metrów.
Według zapowiedzi producenta od października 2001 oferta silnikowa Doblo wzbogacona zostanie o 1,6-litrowy motor benzynowy o mocy 103 KM i 100-konego turbodiesla.