Pierwszym krokiem porozumienia będzie długoterminowa dostawa lekkich silników Diesla o symbolu FPT F1C dla Mitsubishi Fuso Bus & Truck Corporation (MFTBC). Jednostki te będą wykorzystywane w lekkich pojazdach użytkowych Mitsubishi Fuso Canter, sprzedawanych na najbardziej znaczących rynkach, w tym w Europie i w Japonii.
Począwszy od roku 2009, FPT będzie dostarczać spółce Mitsubishi Fuso ok. 80 000 silników F1C rocznie. Liczba ta będzie wzrastać w kolejnych latach współpracy.
Umowa dotyczy 3-litrowego silnika wysokoprężnego typu common rail, o mocy 177 KM (przy 3 500 obr./min) i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm (przy 1 400 obr./min). Dzięki optymalnej konstrukcji wszystkich elementów silnika i nowoczesnemu układowi wtrysku i turbosprężarki, silnik F1C charakteryzuje się dobrymi osiągami i niskim zużyciem paliwa. Na razie jednostka ta produkowana jest tylko w miejscowości Foggia we Włoszech, ale wkrótce ruszy produkcja w kolejnej lokalizacji w ramach globalnego rozwoju firmy FPT.
Obecna generacja ciężarówki Canter miała swoją premierę w 2002 r. To jedna z najlepiej sprzedających się lekkich ciężarówek na rynku azjatyckim - w 2006 r. sprzedano ponad 132 000 egzemplarzy w 106 krajach na całym świecie. Popularność tego modelu i doświadczenie spółki Mitsubishi Fuso w produkcji lekkich pojazdów ciężarowych sprawiły, że firma MFTBC stała się globalnym Centrum Kompetencyjnym DaimlerChrysler Truck Group w zakresie lekkich samochodów ciężarowych.
W ramach strategicznej umowy na dostawę silników, obie spółki rozpatrują także możliwości dalszej współpracy biznesowej na innych rynkach, w tym w południowo-wschodniej Azji.