...wzięło w nim udział około 600 ekspertów z dziedziny rozwoju, projektowania, materiałów, procesów i produkcji nadwozia.
600 specjalistów, reprezentujących 15 międzynarodowych marek samochodowych ogłosiło zwycięstwo Fiata 500 przyznając mu 38,33 punktów na 50 możliwych. W ten sposób "mały" Fiat – a był to jedyny samochód reprezentujący segment A – pokonał aż 11 konkurentów z Japonii, Stanów Zjednoczonych, Europy i Rosji.
Eksperci docenili szczególnie niewątpliwy wkład innowacyjnego nadwozia włożony w zdobycie pięciu gwiazdek Euro NCAP (zdobywając ponad 35 punktów) oraz w uzyskanie klasy 11 w ocenie "Uderzenie": to swoisty rekord, plasujący Fiata 500 na szczycie segmentu na polu bezpieczeństwa. Tym bardziej niezwykły, że osiągnięty przez auto o długości zaledwie 3,5m.
Krótko mówiąc, Fiat 500 to samochód zaprojektowany i wyprodukowany na najwyższym poziomie bezpieczeństwa i jakości, co potwierdza dziś nagroda "EuroCarBody 2007", ważne wyróżnienie podkreślające zwłaszcza symbiozę "kreatywności i rzemiosła" niezbędną do realizacji innowacyjnego i zwycięskiego nadwozia.
Nie należy też zapominać, że finałowy konkurs wpisuje się w szerszą platformę corocznych edycji "Automotive Circle International", licznych kongresów służących wymianie informacji i doświadczeń o na polu procesów związanych z konstruowaniem samochodów.
W konkursie tym mogą uczestniczyć wszyscy międzynarodowi producenci samochodów z maksimum dwoma samochodami dla każdej marki. Do konkursu można zgłaszać tylko samochody seryjne wyprodukowane w ciągu 12 miesięcy od oficjalnej premiery rynkowej. Podczas głosowania finalnego nadwozia muszą być zaprezentowane w sposób umożliwiający ich analizowanie podczas prezentacji i dyskusji, są oceniane na podstawie 23 kryteriów zebranych w 5 makroobszarów: badania i zastosowanie materiałów innowacyjnych; innowacyjne rozwiązania rozwojowo-projektowe; nowe koncepcje zastosowane w procesie produkcji przemysłowej; wartości istotne z punktu widzenia klienta takie jak bezpieczeństwo, ergonomia, komfort akustyczny i jakość; i wreszcie kompletność i jakość prezentacji wymaganych elementów technicznych/technologicznych.