...ani daty wejścia do sprzedaży Nuova Croma, ani jej ceny.
Nowy model nie jest przełomem stylistycznym w ofercie Fiata – wręcz przeciwnie – jego design nawiązuje do ostatnich wersji Grande Punto, czy Bravo. Projektanci Fiata dodali jednak kilka nowych elementów w postaci reflektorów o kształcie łzy, tylnego spojlera i bocznych fartuchów i chromowanych detali.
Nuova Croma może być napędzana jednym z trzech turbodiesli lub dwóch silników benzynowych. W wersji z silnikiem 1.9 Multijet 8v ma moc 120 KM przy 4000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 2000 obr./min. Maksymalna prędkość to 195 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zabiera 11,3 sekundy.
Z silnikiem 1.9 Multijet 16v Nuova Croma rozwija 150 KM przy 4000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr./min, prędkość maksymalna: 210 km/h a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zabiera 9,6 sekundy.
Fiat Nuova Croma wyposażony w 2,4-litrowy Multijet 20v współpracujący z automatyczną skrzynią sześciobiegową odznacza się mocą 200 KM przy 4000 obr./min/ i maksymalnym momentem obrotowymi 4000 Nm przy 2000 obr./min. Ta wersja rozpędza się maksymalnie do 216 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,5 sekundy. Silniki benzynowe dostarczają od 140 do 147 KM.
Nuova Croma ma 478 cm długości, 177 cm szerokości i 160 cm wysokości, a rozstaw kół wynosi 270 cm – wszystko to zapewnia dużo przestrzeni we wnętrzu, zarówno nad głowami pasażerów, jaki i między fotelami.
Kolejną mocną stroną Nuova Croma jest modularna przestrzeń bagażowa o pojemności 500 l, która można zwiększyć do 1610 l składając tylne fotele.
Kabinę wyposażono w system audio marki Interscope, DVD i system nawigacyjny CONNECT Nav Plus.
Nuova Croma posiada także obszerny pakiet bezpieczeństwa, obejmujący ESP, ABS z EBD, ASR (system kontroli trakcji) i MSR (reaguje w przypadku gwałtownej zmiany biegu podczas redukcji, dodając moment obrotowy i zapobiegając zbytniemu obciążeniu kół napędzających) oraz HBA (urządzenie elektroniczno-hydrauliczne uruchamiane podczas hamowania awaryjnego).