Fiat 500 otrzymał punkty od 57 (na 58) członków jury, a 33 dało mu pierwsze miejsce na swojej liście. Po raz drugi w historii model z segmentu A zdobył najbardziej prestiżowy tytuł w świecie motoryzacyjnym – po raz pierwszy uczynił to inny Fiat: Panda w 2004 roku.
Fiat Group Automobiles może się w sumie pochwalić dwunastoma tytułami Samochodu Roku, dla Fiata 124 ( w 1967), Fiata 128 (w 1970), Fiata 127 (w 1972), Lancii Delty (w 1980), Fiata Uno (w 1984), Fiata Tipo (w 1989), Fiata Punto (w 1995), Fiata Bravo/Brava (w 1996), Alfy 156 (w 1998), Alfy 147 (w 2001), Fiata Pandy (w 2004) i Fiata 500 (w 2008).
Fiat 500 wszedł na rynek 4 lipca tego roku i natychmiast wzbudził wielkie zainteresowanie oraz zyskał wiele przychylnych komentarzy ze strony dziennikarzy i specjalistów z branży. Przełożyło się to na sprzedaż, w ciągu pierwszych czterech miesięcy, tylko w dwóch krajach (Włochy i Francja) klienci złożyli 105 000 zamówień na ten model, przy czym zainteresowanie w pozostałej części Europy także było niemałe (np. w Niemczech, gdzie pojazd wszedł do sprzedaży kilka tygodni temu, sprzedano już 6300 egzemplarzy).
Nagroda Samochód Roku jest przyznawana w Europie od roku 1964. Aby wziąć udział w konkursie model musi wejść do sprzedaży przynajmniej na pięciu rynkach europejskich w ciągu jednego roku. Ocenie podlegają design, komfort, bezpieczeństwo, ekonomiczność, właściwości jezdne, osiągi, praktyczność, przyjazność dla środowiska, cena i stosunek jakości do ceny. Pierwszego wyboru jury dokonuje spośród wszystkich nowych modeli, jakie weszły na rynek w ciągu ostatniego roku (w tym roku było ich 33), a następnie selekcjonuje się z nich siedmiu wybrańców. Każdy członek jury może przyznać w sumie 25 punktów, ich podział między siedem modeli jest dowolny, z jednym zastrzeżeniem – najlepiej ocenione auto nie może dostać więcej niż 10 punktów.
Ceremonia wręczenia nagrody, zorganizowana przez niemieckie pismo Stern, odbędzie się w Berlinie, 28 stycznia 2008.