Plebiscyt jest organizowany przez pismo Auto Esporte. Tegoroczna edycja to 41 z kolei - nagroda zaś jest najbardziej prestiżowym wyróżnieniem przyznawanym brazylijskiemu przemysłowi samochodowemu. Dowodzą tego znakomici konkurenci, których model Grande Punto wyprzedził, dzięki 235 zdobytym punktom: Citroen C4 Pallas (208 punktów), Nissan Sentra (152 pkt), Renault Logan (146) oraz Chevrolet Vectra GT (134).
Prestiżowe wyróżnienie potwierdza także ciągle rosnące zainteresowanie klientów w zaledwie trzy miesiące od premiery: od końca sierpnia do dziś zarejestrowano w Brazylii około 10.000 egzemplarzy. Grande Punto został przecież zaprojektowany i wyprodukowany jako nowy punkt odniesienia dla designu, bezpieczeństwa, jakości i komfortu, nie mówiąc o innowacyjnym systemie Blue&Me, który zmienia zasady dotyczące komunikacji i spędzania czasu w samochodzie.
Ponadto, trofeum "Carro do Ano 2008" wpisuje się w serię licznych tytułów przyznanych modelowi przez prasę latynoamerykańską, począwszy od "Auto Interamericana 2008" Interamerykańskiej Federacji Pism Samochodowych (FIPA), poprzez "Carro Nacional do Ano" i "Carro Abiauto do Ano", nagrody przyznawane przez Brazylijskie Stowarzyszenie Przemysłu Samochodowego (Abiauto), kończąc na dwóch nagrodach jury Top Car TV: "Najlepsze auto krajowe o pojemności powyżej 1.001 cc" oraz "Najlepsza reklama produktu" za spot "Bola de Cristal".
Tę długą listę zamyka nagroda "Big Idea Chair" przyznawana przez stronę Yahoo Brasil.