...aby skutecznie wypromować na rynku Fiata 500. Dlatego też widok sympatycznego autka polskiej produkcji, przemieszczającego się w berlińskim metrze nikogo raczej nie powinien dziwić. Po raz pierwszy w historii, w niemieckiej stolicy pozwolono producentowi motoryzacyjnemu wykorzystać część sieci kolei podziemnej do prezentacji samochodu.
Przez ostatnie dni weekendowe dwie "pięćsetki" w ekskluzywnym perłowo-białym odcieniu, prezentowały się w berlińskim metrze na specjalnej platformie. Zwykle tym 145-kilometrowym odcinkiem berlińskiego metra podróżuje w ostatnie dni tygodnia prawie 2 miliony ludzi. Podczas, gdy pociąg przejeżdża przez każdą ze 170 stacji, podróżujący metrem mogą podziwiać maleńkiego Fiata z napisem w języku angielskim "Happy new car of the year everybody" (Każdemu Szczęśliwego Nowego Samochodu Roku), który nawiązuje do sukcesu, jaki Fiat 500 od niósł w najnowszej edycji konkursu o prestiżową nagrodę dla najlepszego samochodu roku w Europie.
Inicjatywa ta została przyjęta z dużym zainteresowaniem, takim zresztą z jakim mieszkańcy Niemiec przyjęli nowego Fiata 500: w ciągu niespełna dwóch miesięcy (samochód zawitał na rynek niemiecki pod koniec października) złożyli ponad 5.000 zamówień na ten model.