Z uwagi na zmianę ogólnoświatowej strategii koncernu FIAT, jedynie w dwóch krajach pozostały oficjalne "fabryczne" zespoły: z Turcji i Polski. Turecki zespół Tofas (kierowca Volkan Isik), będzie rywalizował w ME, zaś Michał Sołowow i Maciek Baran pojadą znanym już Abarthem Grande Punto S2000, zarówno w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, jak i europejskim czempionacie.
- Dotychczasowa współpraca układała się bardzo dobrze. Cieszymy się, że Fiat Auto Poland zechciał ją kontynuować. Podobnie jak w ubiegłym sezonie uzyskamy wparcie techniczno-organizacyjne i dostęp do fabrycznego "know-how". Zacieśniliśmy także współpracę z Abarth’em – fabrycznym "tunerem" Fiata. Grande Punto S2000 ciągle się rozwija, nie tylko "fabryka" poprawia samochód, również poszczególne teamy pracują nad rozwojem samochodu. Od drugiej eliminacji Mistrzostw Polski, Rajdu Krakowskiego powinniśmy dysponować samochodem w najnowszej specyfikacji 2008 – powiedział Michał Sołowow.
- Mamy już dość sporą wiedzę na temat Punto S2000, jednak jak pokazuje doświadczenie wsparcie ze strony tzw. "fabryki" jest nieodzowne dla dobrego przygotowania samochodu. Dlatego ucieszyła nas propozycja z Fiat Auto Poland – pracują tam ludzie, którzy wiedzą, na czym polega motorsport i chcą nam pomagać. W planach mamy prawie pełny cykl Mistrzostw Europy, ale naszym nadrzędnym celem jest walka o tytuł mistrzów kraju, choć zdajemy sobie sprawę że lista kandydatów bardzo się wydłużyła. Mamy nadzieję, że dla obu stron ten sezon będzie owocny – dodał Maciek Baran
- Dla sympatyków rajdów samochodowych w Polsce to dobra wiadomość – zobaczą ponownie Michała Sołowowa i Maćka Barana na wzbudzającym coraz większe zainteresowanie w światku rajdowym Grande Punto S 2000 – mówi Marek Kisz, dyrektor marketingu FAP. Jakie są możliwości tej rajdówki - można było się przekonać na ubiegłorocznym Rajdzie Orlen… Trzymamy kciuki za naszą Załogę… A mierzymy w klasyfikacji generalnej wysoko. Ta załoga i ten samochód są w stanie tego dokonać.
FIAT Cersanit Rally Team wystartuje Grande Punto S2000 we wszystkich dziewięciu rundach RSMP oraz eliminacjach ME z wyjątkiem Rajdu Madery. W planach zespół ma także start w Mistrzostwach Świata – w Rajdzie Walii.