Od połowy października 2001 na rynku niemieckim dostępny jest zupełnie nowy, kompaktowy model Fiat Stilo. Występuje on w dwóch wariantach nadwoziowych – trzydrzwiowym, bardziej sportowym oraz jako wersja pięciodrzwiowa, która cechuje się bardziej rodzinnym charakterem.
Wersja trzydrzwiowa wyróżnia się agresywnym i indywidualnym designem, jest kompaktowa, przysadzista i "dzika". Szczególnie "zadziornie" wyglądają tylne światła – oba światła pozycyjne tworzą jakby skierowane ku górze strzałki. Sprawia to niesamowite wrażenie, zwłaszcza nocą. Odmiana pięciodrzwiowa sprawia wrażenie bardziej "przyziemnej", a nawet nieco poczciwej – oferuje jednak, ze względu na większe rozmiary – znacznie więcej miejsca dla pasażerów i na bagaż a jej wnętrze można łatwiej dostosowywać do potrzeb użytkowników.
Wnętrze Stilo jest ergonomiczne a odpowiedni dobór materiałów zapewnia przytulną atmosferę. Przede wszystkim panuje w nim jednak rzeczowe podejście do wykorzystywania samochodu: wszystkie urządzenia można obsługiwać prawie wyłącznie intuicyjnie. Kierowca oraz pasażer z przodu auta mogą swobodnie zająć swoje miejsca i nie będą raczej narzekać na ciasnotę; przestrzeń nad głową i na nogi na tylnich fotelach pozostawia jednak nieco do życzenia. Siedzenia mają sprężyste obicia i dobrze trzymają na zakrętach. Funkcjonalność kabiny podkreśla wiele małych schowków, dwa schowki na rękawiczki (jeden z opcjonalną funkcja chłodzenia), wgłębienia na przechowywanie butelek z napojami i składany stół dla pasażerów na tylnej kanapie – w wersji pięciodrzwiowej.
W wersji pięciodrzwiowej bagażnik ma pojemność 335 litrów i daje się powiększyć o 75 litrów dzięki przesuwanym tylnym siedzeniom (dla porównania Golf mieści 330 l). Przy złożonej tylnej kanapie pojemność bagażowa wzrasta do 1035 litrów (Golf 1184 l), wersja trzydrzwiowa oferuje przestrzeń w zakresie 305-1002 litrów.
Mimo wielu zalet wnętrze auta posiada także wady: niektóre elementy z tworzyw sztucznych są nieodpowiednio dopasowane i mają ostre krawędzie Jeśli chodzi o wyposażenie seryjne, to Stilo znajduje się w czołówce w swojej klasie: sześć poduszek powietrznych, ESP, ABS, elektroniczna dystrybucja siły hamowania (EBD), asystent hamowania, ASR, hydrauliczne wspomaganie kierownicy, radio z odtwarzaczem kaset magnetofonowych i sześcioma głośnikami, światła przeciwmgielne, kierownica z możliwością ustawiania, elektrycznie podnoszone i opuszczane szyby, elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, centralny zamek.
Do tego dochodzą liczne funkcje dodatkowe, jak dotąd zarezerwowane dla aut wyższej klasy: adaptacyjny tempomat dzięki zastosowaniu odpowiedniego radaru utrzymuje stały odstęp od aut znajdujących się przed nami, duży dach słoneczny sprawia, że czujemy się jak w cabrio a tzw. "Easy Go" czyni klucze do auta niepotrzebnymi (jest to kieszonkowy nadajnik, który automatycznie otwiera drzwi i umożliwia odpalenie silnika poprzez przyciśnięcie odpowiedniego guzika).
Podwozie stanowi udany kompromis pomiędzy komfortem jazdy a dobrym trzymaniem – nie jest tak sztywne, jak np. w Punto a jednak przy szybkiej zmianie kierunku ruchu na zakrętach auto nadal pewnie trzyma się jezdni. Gdy osiągnie wartości graniczne staje się wprawdzie lekko podsterowne, ale dzięki ESP kierowca nigdy nie traci nad nim kontroli. Hamulce działają bardzo sprawnie i łatwo dozować ich moc. Dzięki ABS i EBD układ hamulcowy oferuje duży stopień bezpieczeństwa.
Dostępne są dwa silniki benzynowe: 1,6 o mocy 103 KM i 1,8 o mocy 133 KM (prędkość maksymalna 202 km/h, od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy). Ponadto oferta obejmuje 115-konnego, 1,9-litrowego diesla. Silnik ten niewątpliwie sprawia bardzo wiele przyjemności, już przy 1000 obr/min oferuje moment obrotowy wystarczający do szybkiej jazdy. Prędkość maksymalna tak wyposażonego Stilo wynosi 192 km/h a zużycie paliwa to tylko 5,3 litra na setkę.
Prawdziwym przebojem jest sportowy Stilo Abarth. Samochód ten z 2,4-litrowym, pięciocylindrowym silnikiem benzynowym osiąga w 8,5 sekundy 100 km/h a rozpędza się do 215 kilometrów. Stilo Abarth odznacza się "jędrnym" gangiem, sportowym zawieszeniem i skrzynią biegów Selespeed. Słabą stroną tego auta jest jednak duże zużycie paliwa.