- Wzrost pojemności silnika z 1910 do 1956 cm3 osiągnięto dzięki zwiększeniu średnicy cylindra z 82 do 83 mm.
- Stopień sprężania został obniżony z 17,5:1 do 16,5:1; pozwoliło to obniżyć emisję tlenków azotu NOx.
- W układzie zasilania wykorzystano nowe świece żarowe “low voltage” (niskie napięcie), co pozwala skrócić czas ich nagrzewania do minimum.
- Silnik jest przystosowany do spełnienia normy emisji spalin Euro5, która zacznie obowiązywać w przyszłym roku. Zostało to osiągnięte dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych DPF typu „close-coupled” (CCDPF) oraz zaawansowanego systemu recyrkulacji spalin (EGR), w którym wszystkie podzespoły zostały zgrupowane w jednym elemencie (moduł EGR).
- Wzrost osiągów (dzięki zwiększeniu pojemności skokowej oraz zastosowaniu nowej turbosprężarki o zmiennej geometrii) przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa, pozycjonują ten silnik w czołówce rynku i pozwalają na rywalizację z większością europejskich konkurentów.