Wczoraj do tej prestiżowej kolekcji dołącza ważny tytuł “Best Compact Car”, wyróżnienie przyznawane w Japonii, gdzie super kompakt Fiata został zaprezentowany minionej wiosny.
Nominację “Best Compact Car” przyznają internauci biorący udział w konkursie on line “Consumer choice car of the year”. Fiat 500 wyprzedził w tym konkursie Toyotę IQ oraz model Peugeot 308, a uczestniczyło w nim ponad 80.000 użytkowników sieci. Konkurs został zorganizowany przez znane wydawnictwo Neko Publishing grupujące największe japońskie tytuły specjalistyczne, w tym największe pisma motoryzacyjne.
Temu prestiżowemu wyróżnieniu towarzyszy niezwykły sukces handlowy na rynku japońskim, potwierdzony ponad 1800 sztukami Fiata 500 sprzedanymi do tej pory. To ważne liczby, które przyczyniły się też do świetnego wyniku Fiat Automobiles w 2008: pod koniec roku spodziewane jest podwojenie ilości sprzedaży w stosunku do 2007 roku. To wynik tym bardziej znaczący, że osiągnięty na rynku japońskim, który charakteryzuje się stałą tendencją spadkową (-19% spadek sprzedaży modeli krajowych oraz - 14% spadek sprzedaży samochodów importowanych).
28 listopada w Aoyamie (Tokyo) otwarta zostanie Fiat Cafe, miejsce gdzie publiczność spotykając się w miłej i sympatycznej atmosferze kawiarni będzie mogła jednocześnie delektować się jej kosmopolitycznym charakterem. Naturalnie na pierwszym piętrze nowego lokalu wystawiony będzie obsypany nagrodami Fiat 500 jako motoryzacyjny symbol stylu Made in Italy na świecie.