MotoNews.pl

Koncerny Fiata i Chryslera połączyły siły

Koncerny Fiata i Chryslera połączyły siły21.01.2009
Koncerny Chryslera i Fiata ogłosiły dziś oficjalnie, iż połączyły swoje siły technologiczne i logistyczne. Od kilku miesięcy mówiło się o tym, że koncern Chryslera prowadzi rozmowy z różnymi firmami (m.in. koncerny Renault-Nissan i General Motors) ...

...w sprawie nawiązania z nimi bliskiej współpracy, która pozwoliłaby amerykańskiemu gigantowi podnieść się z upadku i stanąć na równe nogi. Dziś już oficjalnie wiadomo, że wybór padł na włoski koncern Fiata.

Alians strategiczny pomiędzy Fiatem a Chryslerem zakłada przejęcie przez włoski koncern 35% akcji amerykańskiego giganta. Jednak już mówi się o tym, że ich ilość w najbliższej przyszłości może zostać zwiększona o kolejne 20 punktów procentowych. Biorąc pod uwagę, że obecnie koncern Daimlera szuka chętnych na kupno należących do niego 19.9% akcji Chryslera, wizja większościowego pakietu w rękach włoskiej firmy jest bardziej niż prawdopodobna.

Mimo, że obecnie zawarta umowa nie zakłada jakiegokolwiek wsparcia finansowego ze strony włoskiej firmy dla amerykańskiego koncernu, to wbrew pozorom korzyści płynące z zawartej umowy będą obopólne. Doświadczenie Fiata w budowie małych miejskich i oszczędnych samochodów jest dla Chryslera niemal bezcenne i pozwala myśleć amerykańskiemu producentowi o wejściu w te części rynku samochodowego, w których jeszcze nigdy nie zagościł lub nie odniósł do tej pory większych sukcesów. To oznacza wprowadzenie do palety modeli Chryslera oszczędnych aut miejskich i kompaktowych, jak również korzystanie ze wspólnych platform samochodowych, oszczędnych silników, a także wszelkiego rodzaju technologii związanych z ochroną środowiska. Ponadto, Fiat zobowiązał się zrestrukturyzować i zaadaptować linie produkcyjne Chryslera do własnych potrzeb, a co za tym idzie, rozpocząć produkcję swoich aut bezpośrednio w USA. W świetle obecnie panującego kryzysu gospodarczego i wycofywania przez Chryslera z produkcji kolejnych modeli aut, pozwoli to zapobiec grupowym zwolnieniom w koncernie, w którym jeszcze do dzisiaj było to wyłącznie kwestią czasu.

Rozpoczęcie produkcji aut koncernu Fiata w USA, to także bardzo istotne przedsięwzięcie dla włoskiej firmy, gdyż od pewnego czasu planowała ona m.in. wejść na amerykański rynek z bestsellerowym Fiatem 500, a także powrócić tam z marką Alfa Romeo. Jednym z warunków wejścia włoskiej marki na rynek amerykański było właśnie umiejscowienie produkcji bezpośrednio w USA, o czym mówił wcześniej prezes koncernu Fiata, Sergio Marchionne.

Naturalnie, Fiat zobowiązał się również do promowania i wprowadzania aut koncernu Chryslera na rynki poza Ameryką Północną, wykorzystując do tego swoją sieć handlową i serwisową. O takim samym wsparciu Fiata na terenie USA i poza nim, zapewnił także Bob Nardelli, prezes koncernu Chryslera.

Źródło: Fiat, Chrysler, Reuters, fot. Fiat, informacja Moto Target
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata