...jakby się wydawało z typem napędu.
Światowa prapremiera Fiata 500C
Na genewskim Salonie 2009 zadebiutował Fiat 500C, który na wiosnę pojawi się na rynkach całej Europy. Ta oryginalna wersja kabrioletu nawiązuje do wolności, swobody i prawdziwych emocji, stanowi hołd złożony wersji z "odkrytym" nadwoziem z 1957 roku, a jednocześnie oferuje awangardowe rozwiązania związane z mechaniką, napędem i komfortem jazdy.
Dzięki innowacyjnemu składanemu dachowi, nowy model 500C to prawdziwe “okno na świat”. Zachowuje wymiary modelu podstawowego (długość 355 cm, szerokość 165 cm oraz wysokość 149 cm), oferując również trzy wersje silnikowe: turbodiesel 1.3 Multijet o mocy 75 KM w połączeniu z mechaniczną 5-biegową skrzynią biegów oraz dwa silniki benzynowe: 1.2 o mocy 69 KM i 1.4 o mocy 100 KM, oba dostępne ze skrzynią biegów ręczną lub półautomatyczną Dualogic. Każdy z tych silników wyróżnia się „błyskotliwym temperamentem”, wysokimi osiągami i wyrafinowaną technologią.
Ponadto, Fiat Automobiles angażując się w ochronę środowiska, zastosował w nowym Fiacie 500C innowacyjny system „Start&Stop”, urządzenie sterujące tymczasowym wyłączaniem i włączaniem silnika. W sytuacjach, typowych dla natężonego ruchu miejskiego np. w korkach ulicznych oraz podczas zatrzymywania się na światłach, a także wtedy, kiedy logika kontroli na to zezwala, system wyłącza automatycznie silnik, powodując w ten sposób dużą oszczędność paliwa (zmniejszenie zużycia paliwa w cyklu miejskim o 12%). Następnie, kiedy tylko kierowca zwolni pedał hamulca lub włączy bieg, system uruchamia silnik. Start&Stop oferuje ponadto większy komfort w kabinie, dzięki wyeliminowaniu drgań i hałasu.
Fiat 500C posiada wszystkie mocne strony modelu podstawowego, takie jak najwyższe w swojej kategorii bezpieczeństwo, przestrzeń oferującą 4 wygodne miejsca dla dorosłych oraz bagażnik, o takich samych wymiarach jak w wersji oryginalnej. Ponadto, dzięki zastosowaniu systemu równoległobocznych zawiasów pełny dostęp do bagażnika jest możliwy również wtedy, gdy dach jest całkowicie otwarty.
Fiat 500 PUR-O2
Kolejnym modelem prezentowanym w Genewie była nowa wersja PUR-O2, posiadająca homologację Euro 5, wyposażona w system “eco:Drive”, która może poszczycić się najniższym poziomem emisji CO2 spośród modeli Fiata 500 z silnikami benzynowymi (emisja CO2 na poziomie 113 g/km).
Wersja PUR-O2 odznacza się oryginalnym wyposażeniem charakterystycznym dla wersji Pop. Jest wyposażona w silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i system “Start&Stop”. Razem z systemem Start&Stop może być montowana skrzynia biegów Dualogic, która umożliwia optymalną zmianą biegów i charakteryzuje się wysoką sprawnością mechaniczną. Ta zautomatyzowana przekładnia umożliwia “inteligentne” zarządzanie stanem załączenia/wyłączenia silnika, przyczyniając się do dalszego zmniejszenia zużycia paliwa i poziomu emisji CO2 (do 110 g/km). Poprzez kontrolę sprzęgła system umożliwia odłączenie silnika cieplnego od przekładni za każdym razem, kiedy nie jest konieczny napęd i silnik można wyłączyć.
Ponadto, wersja 500 PUR-O2 jest wyposażona w system „eco:Drive”, nowatorski program komputerowy Fiata, który współpracując z urządzeniem Blue&Me, umożliwia kierowcy analizowanie stylu jazdy i wykorzystanie wskazówek mających na celu zmniejszenie zużycia paliwa i szkodliwych emisji.
Fiat “500 by DIESEL”
Prawdziwą sensacją Genewskiego salonu była oryginalna wersji “500 by DIESEL”, będąca owocem współpracy pomiędzy marką Fiat, a znaną firmą odzieżową należącą do Renzo Rosso. Limitowana edycja “500 by DIESEL” (10 000 sztuk w ciągu dwóch lat) to auto zdolne do łatwego poruszania się w ruchu miejskim.
Ta specjalna wersja “500 by DIESEL”, powstała na bazie wersji Sport i wyróżnia się wyjątkowymi elementami estetycznymi: począwszy od szczególnych kolorów nadwozia: zielony DIESEL, czarny i brązowy DIESEL. Ponadto, niezwykłe wrażenie robią 16 calowe obręcze kół ze stopów lekkich z logo Diesel, zaciski hamulców pomalowane na żółto (opcja tylko w wersji 1,4 litra, 100 KM), listwy boczne z napisem DIESEL i specjalne wysięgniki lusterek wstecznych. Fiat “500 by DIESEL” jest dostępny we Włoszech z jednym z trzech silników (1.2 69 KM, 1.3 Multijet 75 KM z filtrem pyłkowym i 1.4 16v 100 KM).