Międzynarodowe jury, złożone z 58 dziennikarzy z 22 krajów wybrało Fiata Pandę samochodem roku 2004. Już od momentu premiery 2 września mały Fiat był faworytem w obecnej edycji konkursu. Na samą premierę, która odbyła się w Lizbonie, przybyło ponad 1000 dziennikarzy z 21 krajów. O tym, że nowy model Fiata będzie się cieszył sporym zainteresowaniem wśród klientów mógł świadczyć fakt, że na pierwszy "dzień otwarty" do 700 salonów Fiata we Włoszech przybyło ponad 500 000 odwiedzających a w pierwszych dwóch miesiącach od premiery, złożono ponad 95 000 zamówień na Fiata Pandę.
Nowy ultra-kompaktowy Fiat jest na pewno konstrukcją nietuzinkową. Samochód relatywnie mały na zewnątrz ale z wyposażeniem i poziomem komfortu, który normalnie zarezerwowany jest dla większych aut, znajdzie na pewno wielu odbiorców. Nowy Fiat zaprojektowany jest w taki sposób, aby był tani w eksploatacji, co wcale nie oznacza, że ma to obniżać jego osiągi czy możliwości. Jest on również idealny w miejskich korkach, ale równie dobry na dłuższych trasach, gwarantuje pasażerom wręcz relaksujące warunki podróży. To wszystko pozwala nazwać Pandę „małym wielkim samochodem” i na pewno każdy doceni kombinacje niezłych osiągów z niskimi kosztami eksploatacji oraz relatywnie niską ceną. Wprowadzając nową Pandę na rynek, Fiat potwierdził swoja kluczową role w sektorze małych, miejskich samochodów, a tym samym kontynuuje swoja długą dominację w tym segmencie, począwszy od modelu 600 poprzez 500, od 126 aż do pierwszej Pandy, wreszcie od CC do SC. Zawsze był jakiś model miejskiego fiata.
Warto przybliżyć również sposób w jaki wyłaniany jest zwycięzca konkursu na "Samochód roku". Otóż do konkursu zgłaszane są samochody, które zadebiutowały w danym roku. Ze wszystkich aut pozostaje siedmiu finalistów. Sędziowie oceniają projekt auta, komfort, bezpieczeństwo, zużycie paliwa, walory jezdne, wyposażenie, praktyczność oraz stosunek ceny do możliwości. Każdy sędzia ma 25 punktów do podziału pomiędzy 7 aut, maksymalna ocena to 10 punktów. W tym roku głosy sędziów podzieliły się następująco:
1.Fiat Panda – 281 głosów,
2.Mazda 3 – 241 głosów,
3.VW Golf – 241 głosów,
4.Toyota Avensis – 219 głosów,
5.Opel Meriva – 213 głosów,
6.BMW 5 – 144 głosy,
7.Nissan Micra – 111 głosów
Warto też zwrócić uwagę na niesamowity rekord, ustanowiony przez koncern z Turynu. W przeciągu ostatnich dziesięciu edycji konkursu na "Samochód roku", Fiat wygrał aż pięć razy tą prestiżową nagrodę. W 1995 Fiat Punto, w 1996 roku Fiaty Bravo / Brava, w 1998 roku Alfa 156, w 2001 roku Alfa 147 i wreszcie w 2004 roku Fiat Panda. Nowy mały Fiat wygrał zdecydowanie głosowanie jury. Aż 55 z 58 sędziów oddało swój głos na niego, a z tego aż 16 oceniło Fiata maksymalnie. Ceremonia wręczenia nagrody, organizowana w tym roku przez 'L'Automobile Magazine, odbędzie się w Paryżu 19 stycznia 2004.