...(prędkość maksymalna: 180 km/h, od 0 do 100km/h w 10,7 sekundy) połączone z ograniczonym zużyciem paliwa - 3,9 l/100km w cyklu mieszanym i niską emisją CO2 - 104 g/km.
Opracowany i wyprodukowany przez FPT - Fiat Powertrain Technologies, silnik 1.3 Multijet II o mocy 95 KM należy do drugiej generacji silników Multijet, wyposażony jest w nowe wtryskiwacze Common Rail, które dzięki hydraulicznemu systemowi sterowania zaworami z wysoką precyzją kontrolują ilość paliwa wtryskiwanego do komory spalania, z szybszą i bardziej elastyczną sekwencją wtryskiwania w porównaniu z tymi stosowanymi dotychczas (aż do 8 sekwencji w obrębie tego samego cyklu). Pozwala to lepiej kontrolować spalanie w silniku wysokoprężnym, co pozytywnie wpływa na poziom spalania, emisję spalin, hałas i właściwości jezdne.
Nowy silnik wyposażony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii, która zapewnia zoptymalizowane turbodoładowanie w całym zakresie obrotowym. Ponadto zużycie paliwa spada nawet do 8% w cyklu miejskim, dzięki systemowi Start&Stop, który wyłącza i ponownie uruchamia silnik w warunkach ruchu miejskiego (konieczność zatrzymywania się i ruszania z miejsca). Spełniający normę Euro5, nowy silnik o pojemności 1,3 litra jest jeszcze bardziej ekologiczny, dzięki wyposażeniu w filtr cząstek stałych (DPF) bezpośrednio w przestrzeni silnika, co wpływa na poprawę wydajności pracy już od pierwszych chwil funkcjonowania silnika tj. bezpośrednio po uruchomieniu zimnego silnika.
Druga generacja silników Multijet reprezentuje ewolucję systemu wtrysków Common Rail, który dziś, po silnikach JTD (1997) i Multijet (2003), pozwala grupie Fiat Group Automobiles na objęcie kolejnego prymatu na tym polu i wyprzedzenie rozwiązań, które w przyszłości będą prawnie wymagane. Silniki Multijet II mogą realizować coraz bardziej zaawansowane "strategie" optymalizacji spalania: na przykład, w trybie Injection Rate Shaping (dwa następujące po sobie wtryski z hydraulicznym interwałem zero) spada poziom zakłóceń akustycznych, zużycie paliwa i, w perspektywie Euro 6, emisja spalin (potencjalnie - 30% tlenków azotu).
Ponadto, wraz z nowym silnikiem 1.3 Multijet II o mocy 95 KM, Fiat 500 wprowadza w gamie nowe tylne zawieszenie z „belką skrętną" (koła pół-niezależne) i z drążkiem stabilizatora, które wywodzi się z modelu Abarth 500 i zostało już wykorzystane w modelu 500C. Takie rozwiązanie poprawia prowadzenie i komfort jazdy samochodem.
Model Fiat 500 z silnikiem 1.3 Multijet 95KM będzie dostępny w Polsce w pierwszym kwartale 2010 roku. Ta sama jednostka pojawi się także w modelu 500C wraz z premierą tego modelu w Polsce.