Na wiosnę przyszłego roku swoją premierę świętować będzie Fiat Doblo, jak twierdzi producent "oryginalny, funkcjonalny, wszechstronny i ekonomiczny". Włoski koncern ma nadzieję wkroczyć dzięki niemu na rynek segmentu MPV (multi purpose vehicle). Dostępnego w dziesięciu odcieniach kolorystycznych Doblo nabyć będzie można w wersji osobowej, jako kompaktowy transporter lub cargo - aby można go było używać do przewozu osób i transportu towarów.
Doblo rozpoznamy natychmiast po jego ogromnej kratownicy chłodnicy i szerokich zderzakach. Ten rozmach cechuje także jego wnętrze - wygodnie pomieści się w niej pięć osób a podwyższona tylna kanapa zapewni im dobrą widoczność. Tę sama funkcję spełniać mają duże okna. Na tablicy rozdzielczej nasz wzrok przyciągną przede wszystkim ogromne przełączniki obsługujące tylne światła przeciwmgielne, ogrzewanie tylnej szyby i światła przeciwmgielne oraz elektrycznie podnoszone szyby. Pomiędzy nimi znajduje się prawie równie duży włącznik instalacji ostrzegawczych świateł migających. Konsola środkowa przechodzi płynnie w podwyższoną nieco dźwignię zmiany biegów.
Nowy Fiat Doblo sprawdzi się przede wszystkim w aktywnych małych rodzinach. Złożenie tylnej kanapy powiększa przestrzeń bagażową do 3000 l - nie ma więc problemu z zabraniem ze sobą nart, desek surfingowych i innych sportowych akcesoriów. Podstawowa pojemność 750 l to idealna przestrzeń do zapełnienia bagażami pięciu osób wyjeżdżających na weekendową wycieczkę. Boczne przesuwane drzwi i asymetrycznie podzielona klapa tylna wzgl. duża klapa bagażnika umożliwiają wygodne za- i wyładowanie bagaży. Na życzenie producent montuje na Doblo bagażnik na dachu.
Bezpieczeństwo podczas jazdy to zadanie należącego do wyposażenia seryjnego indywidualnego zawieszenia kół, tylnej osi z parabolicznymi resorami/sprężynami, stabilizującego przyspieszenie napędu na przednie koła i ABS. Pasażerów chronią poduszki powietrzne dla kierowcy i osoby siedzącej na przednim siedzeniu, zagłówki i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach oraz boczne poduszki powietrzne w przedniej części.
Oba warianty wyposażenia SX i ELX obejmują następujące elementy: hydrauliczny układ kierowniczy, atermiczne szyby, tylną półkę, boczne okna przesuwane, uchylne okna z tyłu, wycieraczki na tylnej szybie. Wersja ELX posiada poza tym: kierownicę ustawianą w płaszczyźnie poziomej, elektrycznie podnoszone okna, fotel kierowcy ustawiany w płaszczyźnie pionowej, zamek centralny, dzieloną, składaną tylną kanapę, drugie boczne drzwi przesuwane po stronie kierowcy.
Fiat Doblo Cargo przewyższa swego "brata" pod względem pojemności bagażowej o 200 l, wersja z podwyższonym dachem osiąga nawet 3800 l. Cargo dostępne jest w dwóch wersjach wyposażenia - podstawowej i SX, dwóch klasach obciążenia (z kierowcą 625 wzgl. 805 kg), z całkowicie obitymi blachą, asymetrycznymi i dwuskrzydłowymi drzwiami tylnymi oraz bocznymi drzwiami przesuwnymi o szerokości 68,5 cm.
Bagażnik/ładownia w formie prostopadłościanu ma szerokość 1,47 m, wysokość 1,31 m i głębokość 1,68 a przy złożonym siedzeniu pasażera 2,28 m. Rozstaw wnęk na koło - 1,2 m umożliwia mu, jako jedynemu samochodowi w swojej klasie transport dwóch europalet ułożonych obok siebie.
Do seryjnego wyposażenia Doblo Cargo należą: obita blachą ścianka działowa, hydrauliczny układ kierowniczy, poduszka powietrzna dla kierowcy, obicia ze skóry, wentylacja, dwa duże lusterka zewnętrzne, boczne listwy ochronne, opcjonalnie: klapa na drabinę i boczne przesuwane drzwi. Napęd Doblo stanowić będą dwa spełniające normę Euro 3 warianty silników: o mocy 48 kW (65 KM) - 1,2-litrowy benzynowy 8V MPi oraz 1,9-litrowy diesel o mocy 46 kW (63 KM). Na jesieni 2001 dołączyć do nich mają 1,6-litrowy benzynowy 16V MPi o mocy 103 KM i 1,9-litrowy turbodiesel z wtryskiem bezpośrednim i techniką common rail o mocy 103 KM. Nowy Doblo produkowany będzie w Turcji.