W komunikacie EuroNCAP informuje, że osiągnięcie maksymalnej noty pięciu gwiazdek przez nowego Fiata Panda nie było możliwe ze względu na brak w wyposażeniu testowanego samochodu systemu ESC (Elektroniczny System Stabilizacji).
Producent natychmiast pospieszył z wyjaśnieniami, że system ESC będzie oferowany w całej gamie Fiata Panda począwszy od pierwszych miesięcy 2012 r.
Przyjrzyjmy się jednak bliżej wynikom testów przeprowadzonych na Fiacie Panda przez EuroNCAP: Panda uzyskała 82% punktów możliwych do zdobycia w kategorii „ochrona pasażerów dorosłych, 63% punktów dostępnych w kategorii „ochrona dzieci”, 49% w kategorii „ochrona przechodniów” i 43% punktów możliwych do uzyskania za dodatkowe systemy bezpieczeństwa. W kategorii ochrony pasażerów dorosłych zastrzeżenia dotyczyły słabej ochrony okolic klatki piersiowej przy zderzeniu bocznym (testy przeprowadzono bez opcjonalnej poduszki powietrznej chroniącej okolice krtani, ponieważ nie spełniła wymagań EuroNCAP). Niezbyt wysoko oceniono także ochronę przed odgięciowymi urazami kręgosłupa podczas zderzenia tylnego. W kategorii ochrony dzieci najwięcej punktów odjęto Pandzie za to, że podczas zderzenia czołowego manekin udający 3-letnie dziecko umieszczony w foteliku dotknął głową tylnej szyby. W kategorii ochrony pieszych Panda dostała maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg przechodniów, ale zauważono, że przednia krawędź maski silnika stanowiła zagrożenie, jeśli uderzyłaby w nie głowa dziecka lub dorosłego.