...rynkowej premiery w roku 1993 sięga już 8,5 miliona egzemplarzy. Dzięki restylingowi i nowym kolorom nadwozia oraz nowemu wystrojowi wnętrza Fiat Punto 2012 jeszcze bardziej wyraziście podkreśla swą charakterystyczną osobowość.
Łączy się to z rynkowym debiutem w tym modelu 85-konnego, dwucylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego TwinAir o pojemności 875 cm3 (nagrodzony tytułem „Światowy Silnik Roku 2011").
Odświeżona stylizacja w duchu elegancji i dynamizmu
Patrząc od zewnątrz, Punto 2012 wyróżnia się nowym pasem przednim ze zderzakiem lakierowanym w kolorze nadwozia i kierunkowskazami usytuowanymi liniowo po obu stronach wlotów powietrza chłodzącego. Na kolor nadwozia lakierowany jest także zderzak tylny z wydzieloną strefą tablicy rejestracyjnej ponad przestrzenią przeznaczoną dla pomocniczych świateł pojazdu. Kabina zwraca uwagę nowymi tkaninami siedzeń oraz oryginalnymi wstawkami na tablicy przyrządów, podkreślającymi elegancję wystroju. Całości dopełniają 15-calowe, stylowe felgi z lekkiego stopu oraz trzy nowe lakiery metalizowane karoserii: turkusowy Oil, czerwony Ruby oraz szary Corse. Podobnie jak w samochodzie Fiat 500, emblemat TwinAir dla Punto 2012 nie tylko zwraca uwagę na nową dwucylindrową jednostkę napędową, lecz także oznacza związaną z tym wersję modelową o unikalnym charakterze, dostępną także w specjalnym kolorze nadwozia zielony Lime i ekskluzywnej, lśniącej czerni dachu (opcja dodatkowa).
EcoDrive: 85-konny silnik 0.9 TwinAir i nowy wymiar przyjemności prowadzenia
W nowym Punto 2012 debiutuje turbodoładowana jednostka benzynowa TwinAir o pojemności 875 cm3 i mocy 85 KM, laureat tytułu „Światowego Silnika Roku 2011".
Silnik ten jest potwierdzeniem idealnej równowagi pomiędzy ekologią (emisja CO2 98 g/km), a przyjemnością prowadzenia (moc 85 KM przy 5500 obr/min i moment obrotowy 145 Nm przy 2000 obr/min), jaką zawsze charakteryzował się Fiat Punto. Dzięki specjalnej kalibracji modułu sterującego, silnik ten może pracować w dwóch trybach, przełączanych przyciskiem na desce rozdzielczej. Tryb Normal wyzwala pełną moc niezbędną do dynamicznej jazdy, tryb Eco natomiast, powoduje ograniczenie momentu obrotowego i spadek zużycia paliwa pod kątem ekonomiki eksploatacji i poszanowania środowiska naturalnego.
Osiem jednostek napędowych na wszelkie potrzeby i zainteresowania
Fiat Punto 2012 jest niezmiennie punktem odniesienia w zakresie zastosowań innowacyjnych jednostek napędowych, które wraz z postępem techniki stają się coraz bardziej dynamiczne, a przy tym oszczędne. Dotyczy to zarówno silników benzynowych (MultiAir i TwinAir), jak i wysokoprężnych (MultiJet), które zawsze łączyły nowoczesność z poszanowaniem środowiska naturalnego. Przykładem mogą być silniki przystosowane do spalania metanu, lecz także technologia Stop&Start ze wskaźnikiem momentu zmiany przełożenia, wchodząca na wyposażenie wszystkich silników benzynowych i wysokoprężnych Euro 5 (oprócz silnika 1.2 8v 69KM i 1.3 Mjet 75KM). System Stop&Start automatycznie wyłącza silnik podczas krótkich postojów, a system GSI „sugeruje" załączenie odpowiedniego w danej sytuacji biegu, celem ograniczenia zużycia paliwa i emisji spalin nawet o 15% w jeździe miejskiej. Wraz z wprowadzeniem nowego turbodoładowanego silnika benzynowego TwinAir o mocy 85 KM trend ten kontynuuje dzisiaj nowy Fiat Punto 2012.
Najbogatsza gama produktowo-modelowa w swoim segmencie
Gama modelowa Punto na rynku polskim składa się z czterech wersji wyposażenia - Fresh, Estiva, Easy oraz Lounge i ze względu na swoje zróżnicowanie pod kątem wyposażenia oraz dostępnych jednostek napędowych powinna trafić w upodobania szerokiej liczby odbiorców. Dostępna jest także specjalna wersja wyposażenia TwinAir dedykowana rewolucyjnemu, dwucylindrowemu silnikowi o tej nazwie, której charakterystycznym wyróżnikiem są słupki nadwozia i lusterka zewnętrzne w lśniącej czerni, unikalny wzór felgi ze stopu lekkiego i specjalna, materiałowa tapicerka siedzeń Sportex. Nabywca ma do wyboru 13 kolorów karoserii - w tym ekskluzywny dla tej wersji zielony Lime z opcją dachu lakierowanego na czarno.