silnik (kultura pracy, elastyczność) | ocena: 4 | komentarz: "kultura pracy silnika1,6 (103KM) jest wystarczająca dla tej wersji. Dla jazdy nieco sportowej trzeba trzymać obroty powyżej3 tys, ale wzrasta wtedy spalanie powyżej 9l/100km." | |
skrzynia biegów | ocena: 4 | komentarz: "bez problemów, przełożenia dobrze dobrane, na autostradach przydałby sie 6 bieg" | |
układ jezdny | ocena: 4 | komentarz: "Przy szybkim pokonywaniu zakrętów nieco przechyla się z powodu wysokości nadwozia oraz komfortowo zestrojonego zawieszenia, ale nie powoduje to zagrożenia. trwałość dobra, jedynie łączniki stabilizatorów do wymiany co ok25000km, ale ta uwaga dotyczy też k" | |
układ hamulcowy | ocena: 3 | komentarz: "hamulce przyzwoite z ABS w standardzie. Mogłyby być nieco skuteczniejsze, ale ta masa pojazdu jest trudna do opanowania." | |
widoczność | ocena: 3 | komentarz: "na boki dobra, do przodu nieco za szerokie przednie słupki, do tyłu nieco utrudniona widoczność dla nisko położonych przeszkód (wysoka dolna krawędź klapy)" | |
jakość wykończenia | ocena: 4 | komentarz: "wielu posiadaczy egzemplarzy sprowadzonych ma zastrzeżenia. Sądzę, że egzemplarze bezwypadkowe nie powinny tu odstawać od średniej w klasie. Mój samochód zdradził po 4 latach jeden mankament lakierniczy - dwa bąble na lakierze przy klamce od tylnej klapy." | |
ergonomia | ocena: 4 | komentarz: "Wszystkie przełączniki niezbędne do jazdy są na swoim miejscu. W wersji z podłokietnikiem trudność może stanowić zaciąganie hamulca ręcznego, który znajduje się pod nim." | |
wentylacja i ogrzewanie | ocena: 3 | komentarz: "ogrzewanie wystarczające, wentylacja nieco niewydolna co ujawnia się np w deszczowy dzień. Ale jeśli jest to wersja Dynamic z Klimą automatyczną to wystarczy użyć funkcji odszraniania szyb i po 30 sek szyby robią sie suche" | |
przestrzeń dla kierowcy i pasażerów | ocena: 4 | komentarz: "Nad głowami nawet wysokich osób spory zapas miejsca. Z przodu miejsca więcej na nogi niż u konkurencji. Z tyłu na nogi miejsca tyle samo co konkurencja czyli luz dla 2 osób." | |
wyciszenie, akustyka wnętrza | ocena: 4 | komentarz: "wyciszenie dobre, silnik słyszalny jedynie podczas wchodzenia na wysokie obroty, ale to jedynie przyjemny pomruk. Fantastyczne fabryczne nagłośnienie z radiem i CD(w wersji Dynamic) wbudowanym w przedni panel. Porównywałem podony sprzęt fabryczny (radio+C" | |
ekonomia (zużycie paliwa, koszty utrzymania) | ocena: 3 | komentarz: "zużycie paliwa w tym silniku da się przeżyć pod warunkiem nie przekraczania 3,5 tys. obrotów. Można wtedy średnio spalić 8 l/100km, gdzie stosunek jazdy miejskiej i poza wynosi 50/50. Pozostałe koszty nie będą wygórowane pod warunkiem nie korzystania z se" | |
niezawodność | ocena: 4 | komentarz: "samochód raz mnie zawiódł - awaria cewki na 1 cylindrze. Jak się okazało w pobliskim warsztacie elektromechanicznym przepalone cewki przy tym przebiegu i wieku auta to typowa przypadłość dla wszystkich marek (w tym vw)." | |
stosunek ceny do jakości | ocena: 4 | komentarz: "Ten punkt oceny to właśnie domena Fiata Stilo. Egzemplarze z lat 2001-2003 były wyposażane ponad przeciętnie przy cenie zakupu i tak niższej niż u konkurencji. Po roku 2003 przy wynikach sprzedaży tego modelu poniżej oczekiwań Fiat zmienił taktykę i jeszc" |
|
"Stilo to samochód niedoceniany na polskim rynku. Nie jest ideałem, ale spokojnie osiąga przeciętny poziom w zakresie awaryjności (raporty TUV i ADAC). Większość złych opinii w necie to opinie posiadaczy egzeplarzy sprowadzonych z zachodu, które były wcześniej rozbite lub nadmiernie eksploatowane. W dodatku awarie tych egzemplarzy były nieskutecznie usuwane w ASO Fiata lub przypadkowych warsztatach, co jeszcze bardziej wzmagało niezadowolenie klienta. Należy dodać, że duża ilość urządzeń elektronicznych w tym modelu stanowi poważny problem dla niedouczonych diagnostów w serwisach Fiata i nie tylko. Przy zdarzających się drobnych awariach z tego zakresu należy tylko znaleść właściwego fachowca-elektonika i niewielkim kosztem można dokonać naprawy.
Trzeba jeszcze dodać(gdyż brak rubryki "wyposażenie") że ten model w zakresie wyposażenia przewyższa standard w swojej klasie. Wersje wyposażeniowe "Dynamic" to np. klima automatyczna dwustrefowa, klimatyzowany schowek przedni, komputer pokładowy, duży zakres regulacji kierownicy i fotela kierowcy, przesuwana tylna kanapa, składane oparcie przedniego fotela pasażera(opcja), regulowana siła wspomag kierownicy, no i bardzo dobre fabryczne radio z CD razem z dobrymi 6 głośnikami." |