silnik (kultura pracy, elastyczność) | ocena: 5 | komentarz: "Auto jest klasykiem, ma 30 lat, więc oceniam go przez ten pryzmat.
Silnik daje radę, jeśli się uzywa samochodu wg przeznaczenia, do normalnej jazdy. Nie jest zawalidrogą na trasie. Moje drugie auto ma 2x więcej mocy, ale taki sam dystans przemierzam w takim samym czasie." | |
skrzynia biegów | ocena: 5 | komentarz: "Polonezowska 4 biegowa, lewarek idzie prosto do skrzyni, bez wodzików pośredniczących i przez to biegi wchodzą lepiej niż w jakimkolwiek aucie jakie miałem. " | |
układ jezdny | ocena: 4 | komentarz: "Tylny napęd ma plusy i minusy. Samochód jest już na żółtych tablicach i nie jeździ w zimie, ale dawniej trzeba było dociążać tył zimą, by nie buksował na lodzie. " | |
układ hamulcowy | ocena: 4 | komentarz: "4 tarcze. Skuteczność jest wystarczająca do wagi i osiągów auta. Jedyny mankament, to że jak postoi kilka tygodni, to tylne zaciski się lubią zapiekać. Duży Fiat nie lubi stać, musi jeździć. " | |
widoczność | ocena: 5 | komentarz: "Karosetię zaprojektowano w roku 1966, gdy szyby były wielkie, a słupki małe. Odwrotnie niż teraz." | |
jakość wykończenia | ocena: 5 | komentarz: "Zaznaczam ocenę 5, bo mam na uwadze wiek auta i jego cenę wyjściową. Samochód był tanią masówką, a po 30 latach nic nie stuka, nie puka, tapicerka jest jak nowa, wszystko działa. Znaczy, że jakość była bdb. W nowym aucie zawsze jest OK, a jakość docenia się po latach. Niedbalstwo montażu dało się szybko poprawić. " | |
ergonomia | ocena: 5 | komentarz: "Dajcie dziecku kredkę i każcie namalować autko, to namaluje sylwetkę duzego Fiata. Najprostsze kształty, wszystko na miejscu. Spory bagażnik." | |
wentylacja i ogrzewanie | ocena: 3 | komentarz: "No dobra. To jest ten słaby punkt. Grzeje dobrze, ale chłodzenie to tylko przez odsunięcie szyby. Na szczęście kanciaste nadwozie pozwala jeździć z otwartymi oknami." | |
przestrzeń dla kierowcy i pasażerów | ocena: 5 | komentarz: "Miejsca w środku jest jak w małym autobusie. Żadne współczesny sedan segmentu "D" nie może się równać ilością miejsca dla pasażerów, że o hatchbackach segmentu "C" nie wspomnę. To zasługa cienkich drzwi, bez wzmocnień i stref zgniotu." | |
wyciszenie, akustyka wnętrza | ocena: 2 | komentarz: "Do 80 km/h jest znośnie. Potem jest głosno, co tu duzo gadać. WErsje ze skrzynią V są w trasie cichsze." | |
ekonomia (zużycie paliwa, koszty utrzymania) | ocena: 5 | komentarz: "Tu też daję ocenę 5. Ceny częścisą smieszne. Klocki hamulcowe 18 zł, sprzęgło 70 zł. Do Mazdy 6 zapłaciłem 4500 zł za sprzęgło. Więc duży Fiat jest autem idealnym.
Spalanie 7 w trasie, 9 w mieście. Zimą bywało więcej, ale od 5 lat zimą nie jeżdżę. " | |
niezawodność | ocena: 5 | komentarz: "Auto jest w domu od nowości (grudzień 1985). Nigdy nie stanęło, zawsze odpaliło, dowiozło nas wszędzie. Psuły się drobiazgi, po 28 latach padło ładowanie (40 zł) i ciekła pompa wody (90 zł). Ze 3 razy przytkało gaźnik i stracił wolne obroty, a naprawia się to przdmuchując dysze pompką rowerową. " | |
stosunek ceny do jakości | ocena: 5 | komentarz: "Po 30 latach samochód nadal jest sprawny, naprawy i eksploatacja kosztują grosze. Czyli za pieniądze wydane 30 lat temu mam produkt sprawny do dziś. Dlatego zaznaczam ocenę 5. Wartość materialna rośnie (żółte tablice), ale to bez znaczenia, gdyż nie sprzedam go nigdy. " |
|
"Moja ocena nie jest obiektywna, bo uwielbiam mojego klasyka i traktuję go jako samochód dla przyjemności. Z drugiej strony znam to auto od 30 lat i nigdy nie zawidło mojego dziadka, ojca ani mnie. Trzy pokolenia zadowolonych kierowców, naprawy tanie i proste, spalanie akceptowalne nawet w dzisiejszych czasach. Były usterki, byly wymiany części, ale nigdy nie wrcił do domu na lince ani na lawecie. Cieszę się, że nie został sprzedany wiele lat temu. Obecnie budzi uznanie, wyróżnia się na mieście i co najśmieszniejsze, służył mi przez kilka tygodni jako codzienny wóz, gdy moja kilkuletnia Mazda się zepsuła na amen. Duży Fiat nigdy nie zawiódł w trasie, a to chyba najcenniejsza zaleta samochodu. " |