Nowy e-Rifter oferuje wszystkim użytkownikom niezwykłą łatwość użytkowania, która sprawi, że codzienność stanie się ekscytująca. Celem Peugeot jest zdobycie do 2025 roku pozycji lidera na rynku producentów modeli elektrycznych. Peugeot e-Rifter wchodzi w skład gamy samochodów elektrycznych, największej tego typu gamy wśród europejskich producentów, obejmującej 9 modeli osobowych i 3 modele dostawcze.
Nowy Peugeot e-Rifter
W ramach obecnej strategii nowy e-Rifter czyni kolejny krok w zakresie elektryfikacji – dysponuje zasięgiem w trybie 100% elektrycznym wynoszącym obecnie aż 320 km, przy jednoczesnej optymalizacji parametrów, które zadecydowały o sukcesie tego kombivana: wygodna, przestronna i modularna kabina, zaawansowane technologicznie elementy wyposażenia, niezwykła przyjemność z jazdy i atrakcyjny outdoorowy wygląd zewnętrzny.
Nowy Peugeot e-Rifter wprowadza nową stylistykę marki, zachowując przy tym swój muskularny, solidny i przyjazny styl, podkreślający jego silną osobowość poszukiwacza przygód. Nowy Peugeot e-Rifter wychodzi naprzeciw wartościom i priorytetom swoich użytkowników: „Allure comes in many shapes”. To optymistyczni i aktywni użytkownicy, poszukujący samochodu o nowoczesnym wyglądzie, wyposażonego w najnowsze technologie mobilne, przyjaznego naturze poprzez swój wkład w transformację energetyczną i oczywiście komfortowego, dysponującego przestronnym wnętrzem.
Bez wątpienia docenią oni imponujące wymiary e-Riftera, wychodzące naprzeciw potrzebom w zakresie wszelkiego rodzaju weekendowych rozrywek (wyjścia z przyjaciółmi, zajęcia sportowe i kulturalne, gry wideo, fotografowanie, koncerty itp.) i wymogom dnia codziennego (przejazdy rodzinne z dziećmi, domowymi zwierzętami itp.).
Oryginalny przód
Nowy e-Rifter prezentuje zmieniony, bardziej dynamiczny przód, którego głównym wyróżnikiem jest unikalny grill z umieszczonym na nim centralnie nowym logo Peugeot. Jego obramowanie stanowi kultowa sygnatura świetlna marki w kształcie śladu trzech pazurów.
Praktyczny i solidny design
Wyrazisty styl e-Riftera jest dodatkowo podkreślony nowymi kolorami nadwozia: Zielony Sirkka i Niebieski Kiama. Pozwalają one lepiej wyeksponować obszerny kształt nadwozia, doskonale dostosowanego do wypadów na łono natury, z obszernymi nadkolami, masywnymi bocznymi listwami ochronnymi, relingami dachowymi i dużym prześwitem.
Przeprojektowana deska rozdzielcza
e-Rifter otrzymuje całkowicie nową deskę rozdzielczą o udoskonalonej ergonomii i jeszcze wyższej jakości wykończenia. Jest ona zbudowana wokół kultowego Peugeot i-Cockpit® i posiada całkowicie nowy, 10-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości, umieszczony w jej górnej, centralnej części (patrz poniżej).
Przyjazne wnętrze
Siedzenia są obite nową, świetlistą, ciepłą, jasnoszarą tkaniną, współgrającą z nowymi materiałami wykończeniowymi kabiny. Duża przeszklona powierzchnia, dodatkowo powiększona dzięki kultowemu przeszklonemu dachowi Zenith wyposażonemu w liczne schowki, zapewnia jeszcze lepsze doświetlenie wnętrza.
Peugeot e-Rifter jest bardziej wszechstronny niż kiedykolwiek dotąd. Dzięki nowym technologiom pokładowym i ultra modularnemu wnętrzu jest w stanie spełnić wszelkie potrzeby i pragnienia...
- Zwiększona przyjemność prowadzenia dzięki jeszcze bardziej zaawansowanemu technologicznie kokpitowi Peugeot i-Cockpit.
- Nowy, w 100% cyfrowy zespół zegarów z kolorowym 10-calowym ekranem i zoptymalizowanym, spersonalizowanym wyświetlaniem najważniejszych informacji, łącznie z informacjami pochodzącymi z systemu nawigacji oraz informacjami dotyczącymi przepływów energii i ładowania akumulatora trakcyjnego.
- Nowy, duży, centralny, 10-calowy ekran dotykowy HD, umożliwiający obsługę systemu audio i systemu nawigacji z dostępem do Internetu.
- Nowa kompaktowa kierownica, obszyta skórą i podgrzewana, z wbudowanymi przyciskami sterowania. Kompaktowa kierownica Peugeot stanowi bardziej niż kiedykolwiek dotąd kluczowy element przyjemności prowadzenia.
- Nowe zaawansowane technologie zapewniające optymalne bezpieczeństwo
- Kompletny pakiet systemów wspomagania jazdy: monitorowanie koncentracji kierowcy, rozpoznawanie znaków drogowych, asystent utrzymania pasa ruchu, automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, ogranicznik prędkości... e-Rifter jest wyposażony w 18 systemów wspomagania jazdy, wzbogaconych w tym nowym modelu o aktywny tempomat.
- Ulepszony system wspomagania parkowania z 12 czujnikami rozmieszczonymi z przodu i z tyłu, oraz system VisioPark 180° wyposażony obecnie w kamerę cofania o wysokiej rozdzielczości.
- I jak zawsze – wyjątkowa modularność...
- Nowy e-Rifter jest dostępny w 2 wersjach, 5- i 7-miejscowej w obu długościach nadwozia: Standard (4,40 m) i Long (4,75 m). Ta druga posiada zarówno dłuższy rozstaw osi jak i tylny zwis, przekładające się na jeszcze większą przestronność wnętrza.
- Indywidualne, składane fotele. Każdy z trzech indywidualnych foteli w drugim rzędzie można z łatwością złożyć i schować w podłodze.
- Ułatwione wsiadanie i załadunek bagaży. e-Rifter posiada dwoje przesuwnych drzwi bocznych i dużą klapę bagażnika z jedyną w tym segmencie samochodów otwieraną tylną szybą.
- Duża pojemność użyteczna. Umieszczone pod podłogą akumulatory trakcyjne e-Rifter nie mają ujemnego wpływu na pojemność wnętrza. Pojemność przestrzeni bagażowej wynosi od 775 litrów, do wysokości tylnej półki w 5-miejscowej wersji Standard, do 4.000 litrów do wysokości dachu przy złożonych siedzeniach w wersji e-Rifter Long. Samochód jest wyposażony w liczne schowki o łącznej pojemności do 186 litrów, zależnie od wersji. Przewóz długich przedmiotów jest ułatwiony dzięki chowanemu w podłodze fotelowi pasażera z przodu.
Zoptymalizowana efektywność energetyczna i łączność ze światem
Nowy e-Rifter jest wyposażony w najnowsze technologie Peugeot, zarówno w zakresie w 100% elektrycznego napędu, jak i łączności ze światem...
- Bardziej efektywny energetycznie niż kiedykolwiek dotąd w 100% elektryczny napęd
- Do 320 km zasięgu. Wysiłek włożony w zwiększenie całkowitej efektywności energetycznej pozwolił utrzymać osiągi samochodu na niezmienionym poziomie – prędkość maksymalna 135 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 11,2 sekundy – przy równoczesnym zwiększeniu zasięgu, który wynosi teraz do 320 km (w cyklu mieszanym WLTP, aktualnie w trakcie homologacji).
- Komfortowy poziom mocy do wykorzystania zgodnie z jednym z trzech dostępnych trybów jazdy. Peugeot e-Rifter dysponuje maksymalną mocą 100 kW (136 KM) i maksymalnym momentem obrotowym 270 Nm. Do wyboru są trzy tryby jazdy: Eco, sprzyjający zwiększaniu zasięgu, Power, zapewniający maksymalne osiągi przy pełnym obciążeniu i Normal.
- Nowy system hamowania rekuperacyjnego. W celu optymalizacji zasięgu, nowy e-Rifter został wyposażony w system hamowania rekuperacyjnego o trzech poziomach odzyskiwania energii aktywowanych za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą. To jedyne takie rozwiązanie dostępne na rynku.
- W nowym e-RIFTERZE jest obecnie montowana pompa ciepła (w zależności od rynku). Poprawia ona komfort cieplny pasażerów przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności energetycznej, a tym samym zasięgu samochodu.
- Skuteczne, szybkie ładowanie. Dostępna w standardzie ładowarka pokładowa o mocy 7,4 kW lub oferowana w opcji ładowarka prądu trójfazowego o mocy 11 kW umożliwia bezproblemowe ładowanie akumulatora trakcyjnego e-Riftera o pojemności użytecznej 50 kWh z dowolnego dostępnego terminala. Możliwe jest także szybkie ładowanie prądem stałym ze źródeł o mocy do 100 kW.
Szacunkowe czasy ładowania wynoszą odpowiednio
- Z terminala publicznego o mocy 100 kW – 30 minut (ładowanie od 0 do 80%).
- Ze stacji Wall Box o mocy 11 kW – pełne naładowanie w 5 godzin za pomocą ładowarki pokładowej 11 kW.
- Ze stacji Wall Box o mocy 7,4 kW – pełne naładowanie w 7,5 godziny za pomocą ładowarki pokładowej 7 kW.
- Ze wzmocnionego gniazda (16 A) – pełne naładowanie akumulatora w 15 h.
- Najnowszej generacji systemy łączności ze światem
- Duży centralny ekran dotykowy. Nowy e-Rifter jest wyposażony w standardzie w centralny, 10-calowy kolorowy ekran dotykowy HD, umożliwiający obsługę systemu informacyjnego z dostępem do Internetu. Asystent głosowy „OK Peugeot” zapewnia najwyższy komfort, rozpoznaje naturalną mowę i umożliwia obsługę najważniejszych funkcji pokładowych.
- Systemy informacyjne z dostępem do Internetu Peugeot i-Connect® i Peugeot i-Connect® Advanced.System Peugeot i-Connect® zapewnia pełną, wysoce responsywną łączność z otoczeniem dzięki funkcji bezprzewodowego klonowania ekranu (Apple CarPlay/Android Auto). Wrażenie technologicznego zaawansowania potęguje oferowany w opcji system Peugeot i-Connect Advanced z wydajnym i skutecznym systemem nawigacji TomTom z dostępem do Internetu. Aktualizacje systemu odbywają się w trybie „over the air”.
- Na środkowej konsoli zamontowana jest bezprzewodowa ładowarka do smartfonów.
- Zwiększona liczba portów USB: 2 USB-C, 1 USB-A i gniazdo 230 V.
- Usługi łączności:
Aplikacja MyPeugeot® na smartfona wzbogacona została w nowym Peugeot e-Rifter o nowe funkcje i usługi:
- Cyfrowa książeczka serwisowa.
- Przesyłanie do pokładowego systemu nawigacji tras podróży zaplanowanych uprzednio na smartfonie. System nawigacji jest wstępnie zaprogramowany pod kątem wykonywania poleceń głosowych. A dzięki TomTom, aktualizacja map zawsze przebiega bezproblemowo.
- Lokalizowanie z wyprzedzeniem stacji ładowania w celu optymalizacji tras podróży z wyliczaniem poziomu naładowania pozostałego po dotarciu do celu. Dzięki programowaniu podróży w aplikacji MyPeugeot możesz doładowywać swój samochód w najbardziej odpowiednich momentach i w zależności od dostępności stacji ładowania na trasie. Z usługi tej, dostępnej za pośrednictwem aplikacji e-ROUTES, można również korzystać dzięki funkcji screen mirroring na ekranie systemu multimedialnego. Wybór należy do Ciebie!
- Zdalne sterowanie centralnym zamkiem, włączaniem świateł i klaksonu.
- Kierowca już nie musi martwić się o znalezienie miejsca parkingowego dzięki nowej usłudze podsuwającej mu propozycje parkingów, na których jest największa szansa znalezienia wolnego miejsca po przyjeździe do miasta.
Masz nadal możliwość uruchomienia lub zaprogramowania wstępnego ogrzania lub schłodzenia kabiny oraz zdalnego monitorowania, programowania, uruchomienia oraz wstrzymania ładowania akumulatora trakcyjnego.