Historyczny rekord produkcji zrealizowany przez Peugeot 205 wraz z 5 278 000 wyprodukowanych egzemplarzy w latach 1983-1998 został pobity przez model 206. Wylansowany we wrześniu 1998, Peugeot 206 osiągnął sześciomilionowy egzemplarz w końcu kwietnia, w fabryce Wuhan w Chinach, gdzie "dwieścieszóstka" jest produkowana od stycznia 2006 roku w pięciodrzwiowej wersji sedan. Sześciomilionowy egzemplarz to model 206 z silnikiem benzynowym 1,6.
Tak więc w niespełna 10 lat od wprowadzenia na rynek, 206 bije rekord przewyższając 205 pod względem ilości wyprodukowanych sztuk , jak również rekord czasowy, gdyż "dwieściepiątka" przekroczyła 5 milionów w ciągu 191 miesięcy a "dwieścieszóstka" 6 milionów egzemplarzy osiągnęła w okresie 105 miesięcy, czyli … o 7 lat mniej !
Peugeot 206 : 84% na eksport
Na 465 500 egzemplarzy 206 wyprodukowanych w 2006 roku, 84% zostało sprzedanych poza Francją. Blisko 4,5 milionów "dwieścieszóstek" przejeżdża drogi Europy Zachodniej w tym : 1 461 000 sztuk we Francji, 645 000 w Wielkiej Brytanii, 533 000 we Włoszech, 465 000 w Hiszpanii i 395 000 w Niemczech, mówiąc jedynie o pięciu głównych rynkach.
Apogeum sprzedaży 206 osiągnęła w 2002 roku z 845 300 fakturami, przy czym od 2001 do 2004 samochód ten był sprzedawany w ilości ponad 800 000 sztuk rocznie w 150 krajach świata.
Peugeot 206 : wygrywają sylwetki ( różnorakie nadwozia )
- W grudniu 2000 roku, Peugeot opracował ponownie koncept coupé – kabrioletu dostępnego szerokiej publiczności 206 CC , którego wyprodukowano blisko 370 000 egzemplarzy. Głównymi rynkami dla tego typu sylwetki są, kolejno, Niemcy wraz z 93 100 sztukami sprzedanymi od 2000 roku co stanowi ponad 25% wszystkich 206 CC wypuszczonych na rynek. Następnie Francja ( 74 000 ), Wielka Brytania ( 47 000 ), Włochy ( 34 200 ) i Hiszpania ( 17 500). Należy odnotować Japonię, która uplasowała się na 10 miejscu wraz z 6 100 sztuk 206CC sprzedanych do końca lutego 2007.
- W czerwcu 2002 pojawił się 206 SW, który szybko został niekwestionowanym liderem pośród kombi segmentu B2 rynku francuskiego i europejskiego w latach 2002 – 2006 uzyskując 79% segmentu kombi rynku francuskiego w 2006 i 31,5% udziału w tym segmencie rynku europejskiego, również w 2006. Wyprodukowany w ilości 366 000 egzemplarzy 206 SW sprzedawany był głównie we Francji ( 101 300 rejestracji ), w Wielkiej Brytanii ( 36 500 sztuk ), we Włoszech ( 33 800 sztuk ), w Niemczech ( 32 700 sztuk ), Brazylii ( 29 000 sztuk ) i ponownie na dziesiątej pozycji w Japonii (7 700 sztuk).
- Produkowany lub montowany w ilości 1 500 sztuk dziennie w sześciu fabrykach na świecie, w tym w dwóch w Ameryce Południowej ( Argentyna i Brazylia ) oraz w Chinach ( Wuhan), Peugeot 206 był długi czas doskonałą ilustracją tzw. strategii stokrotki będąc u szczytu swej kariery dostępnym w 6 wersjach nadwoziowych ( hatchback 3i 5 drzwi, SW, CC, RC i sedan).
- Lider sprzedaży w wersji diesla w swoim segmencie we Francji i w Europie od 1999 do 2005, 206 był również pierwszym samochodem tego segmentu wyposażonym w filtr cząstek stałych ( silnik 1,6 HDi FAP, na rynku od maja 2004).