Pod koniec stycznia 2001 do rodziny silników HDI, wykorzystywanych przez Peugeota w modelu 406 od końca 1998 roku, dołączy nowy. Chodzi tu o czterozaworowy wariant o pojemności skokowej 2,2 litra, maksymalnej mocy 133 KM i maksymalnym momencie obrotowym 317 Nm przy 2000 obr/min. Silnik ten znalazł już sobie stałe miejsce w modelu wyższej klasy 607, który jest dostępny we Francji - mniej więcej 3 wszystkich sprzedanych modeli 607 wyposażono w ten właśnie motor.
Czterozaworowa jednostka dysponuje turboprężarką doładowującą ze zmienną geometrią turbin, dzięki czemu (jak twierdzi producent) samochód ma odznaczać się wysokimi osiągami przy niskim zużyciu paliwa oraz niewielkiej emisji spalin. Odznacza się bardzo cichą pracą i niewiele hałasu przedostaje się do wnętrza auta. Silnik posiada oprócz tego filtr cząsteczek, w którym osadzają się i zostają spalone cząsteczki sadzy i który dzięki inteligentnej technice common-rail oraz wsparciu Additivs Eolys czyści się samoczynnie co 800-1200 km.
2.2-litrowy silnik HDI dostępny będzie w limuzynie i wersji kombi w trzech wariantach wyposażenia: Prémium, Sport i Prestige. Najbardziej ekskluzywna wersja 406 Prestige dysponuje regulowanymi elektrycznie siedzeniami, tempomatem, zmieniarką płyt CD na 6 płyt oraz elektrochromowanym lusterkiem wstecznym wewnątrz. Wersja 406 Sport, którą łatwo rozpoznać po 16-calowych kołach aluminiowych i utrzymanym w niebieskich odcieniach wnętrzu, ma sportowe siedzenia obite materiałem i skórą. Podnoszone elektrycznie okna i radio z odtwarzaczem CD dopełniają oferty. W przyszłości, jak zapowiada Peugeot, wszystkie modele 406 zaopatrzone zostaną w asystenta hamowania ADAM (advanced dynamic aid mechanism).
Z silnikiem współpracuje pięciobiegowa skrzynia, dobrze pasująca do jego charakterystyki, łatwo i dokładnie przełączającą biegi. Jak podaje Peugeot średnie zużycie paliwa dla limuzyny wynosi 6,4 l/100 km.