Nowy Avenger - ożywczy charakter Dodge

Nowy Avenger - ożywczy charakter Dodge22.06.2007
Dodge Avenger to pierwszy, czterodrzwiowy przedstawiciel tej marki w segmencie D – łączący agresywną markową stylizację ze znakomitymi osiągami, niskim zużyciem paliwa, wysokim stopniem bezpieczeństwa oraz nowoczesnym wyposażeniem ...

W Europie i na innych rynkach międzynarodowych Dodge Avenger będzie oferowany w wersjach dla ruchu prawo- i lewostronnego, zarówno z silnikiem wysokoprężnym. jak i silnikami benzynowymi. Avenger jest pierwszym samochodem marki Dodge oferowanym w europejskiej klasie średniej i czwartym modelem tej marki, wprowadzanym na rynki światowe – obok już dostępnych pojazdów Dodge Viper, Caliber i Nitro (segment SUV).

Na rynkach europejskich i innych rynkach światowych Dodge Avenger dostępny będzie od drugiego kwartału 2007 roku w odmianach SE oraz SXT.

Nowy Avenger - ożywczy charakter Dodge 1 Inspiracją dla Avengera była brawurowa linia i osiągi samochodu Dodge Charger, a także fascynacja, jaką ten pojazd otoczony jest w Ameryce Północnej. Patrząc od przodu, Avenger wygląda agresywnie, jak dyktuje tradycja Dodge. Jego groźne, nawet złowieszcze oblicze podkreśla krzyżowa, chromowana krata chłodnicy na czarnym tle oraz poczwórne reflektory w czarnej oprawie. Rodzajem przedłużenia rysunku grilla są dwa charakterystyczne przetłoczenia na masce komory silnika.

Widok z boku zdradza rodzinne pokrewieństwo z modelem Charger. Muskularne nadkola tylne, wyraźny „uskok” tylnych drzwi, pokaźne koła i smukły spojler „rufowy” dowodzą, iż jako Dodge – Avenger jest zuchwały, pełen mocy i na pewno zdolny do wszystkiego. Wielkość kabiny pasażerskiej potęgują na czarno lakierowane słupki B, stwarzające nieodparte wrażenie ruchu nawet, gdy Avenger drzemie na postoju. Po bokach klapy bagażnika zwieńczonej zintegrowanym spojlerem w kolorze nadwozia przyciągają wzrok pokaźne i ekspresyjne lampy tylne. Obrazu ukrytej siły dopełniają standardowe 17-calowe obręcze z ogumieniem wielosezonowym.

Atletyczność sylwetki Avengera podkreśla liczący 2765 mm rozstaw osi oraz 1569 mm rozstaw kół. Obok zwiększonej strefy kontrolowanego zgniotu w komorze silnika proporcje te podnoszą w poważnym stopniu komfort i stabilność jazdy.

W kabinie nowego Avengera podróżować komfortowo może nawet pięć osób. Maksymalna przestrzeń na głowę wynosi 1016 mm z przodu oraz 972 mm z tyłu, a przestrzeń na nogi odpowiednio – 1077 oraz 955 mm. Bagażnik wg ISO liczy 438 litrów, a po złożeniu tylnych oparć (dzielonych 60/40) oraz oparcia fotela przedniego pasażera ("na płasko") – wyraźnie wzrasta możliwość przewozu większych ładunków. Drobniejsze przedmioty pomieszczą się w piętrowym schowku przesuwnego podłokietnika konsoli podłogowej, w kieszeniach drzwi przednich oraz "na plecach" oparcia fotela kierowcy.

Nowy Avenger - ożywczy charakter Dodge 2 Na rynkach europejskich dostępne są cztery silniki: 2,0-litrowy oraz 2,4-litrowy silnik benzynowy World Engine, nowa jednostka benzynowa V-6 o pojemności 2,7 litra oraz 2,0-litrowy turbodiesel. Jednostka bazowa może spokojnie mierzyć się pod względem osiągów i oszczędności paliwa z głównymi rywalami w segmencie D. We współpracy z pięciostopniową, manualną skrzynią przekładniową silnik ten rozwija moc 115 kW (156 KM DIN) przy 6300 obr/min i moment obrotowy 190 Nm przy 5100 obr/min – zużywając średnio 7,8 litra paliwa na 100 km.

Dostępny będzie także nowoczesny 16-zaworowy turbodiesel o pojemności 2,0 litrów, mocy 103 kW (140 KM DIN) przy 4000 obr/min i momencie obrotowym 310 Nm już od 1750 obr/min. W zestawie z sześciostopniową przekładnią manualną jednostka ta charakteryzuje się dynamicznymi osiągami przy zużyciu zaledwie 6,2 litrów oleju napędowego na 100 km (cykl mieszany).

Przednionapędowy Dodge Avenger korzysta z nowej platformy Chrysler Group, przeznaczonej dla pojazdów segmentu D, którą wyposażono w niezależne zawieszenie wszystkich kół. Celem obniżenia wibracji i hałasów zawieszenie odizolowane jest od zasadniczej struktury nadwozia. Zwrotność Dodge Avengera zapewnia zębatkowy mechanizm kierowniczy ze wspomaganiem hydraulicznym o zmiennej sile wspomagania – zależnie od prędkości jazdy. Wszystkie koła wyposażono w hamulce tarczowe – wentylowane z przodu oraz lite z tyłu – wraz z najnowszej generacji systemami wspierającej je elektroniki.

Nowy Avenger - ożywczy charakter Dodge 3 Obok agresywnej stylizacji nadwozia i funkcjonalności wnętrza Dodge Avenger otrzymał także szereg nowoczesnych rozwiązań praktyczno-komfortowych. "Wśród konkurentów swego segmentu Avenger wyróżnia się szeregiem pomysłowych rozwiązań" – mówi Stephane Labous, dyrektor ds. marketingu i komunikacji światowej – "Od unikalnej chłodziarki na napoje w desce rozdzielczej i ogrzewanych lub chłodzonych uchwytów na kubki aż do podgrzewanych siedzeń i 20-gigabajtowego dysku systemu multimedialnego, Avenger może mieć wszystko to, co klientów naprawdę kręci."

Nowy Dodge Avenger posiada wiodące w swym segmencie wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa– dla skutecznej ochrony kierowcy i pasażerów w razie wypadku. Klatka bezpieczeństwa nadwozia skonstruowana jest ze stali dwufazowej, stali o dużej wytrzymałości oraz stali nadwytrzymałej. Uzupełnieniem klatki ochronnej nadwozia jest wyposażenie seryjne, jakiego nabywca może oczekiwać w pojeździe tej klasy, obejmujące m.in.: ABS, ESP, wspomaganie hamowania awaryjnego BAS, system kontroli trakcji, system monitorowania ciśnienia w ogumieniu, a także wielostopniowe czołowe poduszki powietrzne oraz poduszki boczne.

Źródło: Dodge, fot. Dodge, opr. Motonews.pl