Przekonstruowano silnik 4.7 V8, który może teraz spalać benzynę o niższej liczbie oktanów, nawet E85.
Równocześnie zwiększyła się jego moc o 25% i teraz wynosi 290 KM, a maksymalny moment 320 Nm. Każdy z ośmiu, rozstawionych w układzie V cylindrów wykorzystuje po dwie świece zapłonowe. Jednak ten silnik będzie dostępny tylko w opcji. Standardowo Dakotę napędzać będzie mniejsza jednostka V6. Z pojemności 3,7 litra Jankesom udało się wycisnąć aż 210 KM i 235 Nm.
Dakota V6 wyposażona jest w sześciostopniową, manualną skrzynię biegów - na życzenie W czterostopniowy automat. W wersji V8 tylko pięciobiegowe automaty. Rogate dusze dosiadające Dakoty Sport z pewnością ucieszy sprzęt audio o mocy 508 watów. Natomiast pracujących przy rogatym pogłowiu ładowność dłuższej Crew Cab.