Kolejny krok milowy w zakładzie Conner Avenue Assembly Plant Chrysler LLC: 25-tysięczny samochód Dodge Viper. Nowym właścicielem Vipera SRT10 2008 został sam Kurt Busch w uznaniu zasług jakie położył dla marki Dodge jako czołowy kierowca tej marki w zawodach NASCAR Sprint Cup Series 2007.
"To coś naprawdę niesamowitego i jestem bardzo wdzięczny Bobowi Nardeli i wszystkim przyjaciołom w Dodge za tak wspaniały prezent." – mówi Kurt Busch, kierowca Dodge Nr. 2 Miller Lite – "Być świadkiem zjeżdżającego z linii produkcyjnej 25-tysięcznego Vipera to dla mnie prawdziwy zaszczyt i doświadczenie życia. Czuję się podobnie jak dziecko w oczekiwaniu na specjalny prezent świąteczny z tej okazji. Jestem także pełen dumy jako kierowca Dodge na torach NASCAR i naprawdę dziękuję wam za doskonalą pracę, jaką wy wszyscy wykonujecie w Conner Avenue Assembly."
Kluczyki do 25-tysięcznego Vipera wręczył prezes i dyrektor naczelny Chrysler LLC Robert Nardelii zaraz po tym, jak pojazd ten zjechał z linii montażowej Conner Avenue Assembly Plant.
"Wielkie osiągnięcie zważywszy na fakt, iż Dodge Viper SRT10 jest pojazdem montowanym w całości ręcznie." – powiedział Bob Nardelii – "W tym właśnie unikalnym zakładzie produkcyjnym powstaje prawdziwa legenda amerykańskiego sportu motorowego."
"Członkowie UAW Local 212 są naprawdę dumni z każdego ręcznie zmontowanego Vipera, który trafia w ręce naszego klienta" – powiedział generał Holiefield, wiceprezes związku zawodowego UAW. "Nasz mistrz wyścigów Kurt Busch wie, co znaczy jakość na poziomie światowym i to właśnie reprezentuje budowany przez nas nowy Dodge Viper."
Od czasu swej premiery jako pojazd koncepcyjny na Salonie Samochodowym NAIAS 1989 w Detroit – Dodge Viper podbił serca i wyobraźnię entuzjastów tego modelu na całym świecie. Dodge Viper SRT10 MY 2008 oferuje klienteli agresywną stylistykę nadwozia, inspirowany ideą wyścigów wystrój wnętrza, światowej klasy własności jezdne, niespotykany w tej branży zespół napędowy oraz modelową skuteczność hamowania.
Produkcja Dodge Vipera w zakładzie New Mack Assembly Plant datuje się od maja 1992 roku, po czym w październiku 1995 trafiła w do Conner Avenue Asembly Plant. Montaż silnika V-10 przeniesiono z Mound Road Engine do Conner Avenue w roku 2001. Nowy, czwartej generacji Dodge Viper SRT10 wchodzi na rynek w roku 2008.
Mając jeszcze większą moc i moment obrotowy oraz ponad 30 wariantów kolorystycznych nadwozia i wnętrza, najnowszy Viper oferuje entuzjastom wyczynu imponujące osiągi na torze wyścigowym i poza nim – a ponadto daje możliwość znacznie bogatszej, fabrycznej indywidualizacji (factory customization) niż poprzednio.
"Dodge Viper SRT10 to najlepszy samochód sportowy marki Dodge, ale także i Ameryki" – twierdzi Mike Accavitti, dyrektor światowego marketingu marki Dodge, SRT i Motorsports – "Ma niesłychanie agresywną stylizację karoserii oraz rzeczywiście inspirowane sportem wnętrze wraz z legendarnym przyciskiem "start-stop". No i te własności jezdne – po prostu klasy światowej, zarówno na torze wyścigowym jak i na zwykłej drodze."
Ręczna produkcja nowego Dodge Vipera SRT10 odbywa się na linii o długości 215 metrów przy 26 stanowiskach roboczych, obsługiwanych przez 48 specjalnie wybranych w tym celu montażystów, zwanych Craftpersons (Specjaliści). Montaż 8,4-litrowego silnika SRT V-10 o mocy 600 KM przebiega równolegle na 24-stanowiskowej linii okrężnej.
"W roku 1992 Viper miał zmienić pojęcie marki Dodge" – mówi Melissa Holobach, szef zakładu Conner Avenue AP i centrum testowego pojazdów Sterling Heights (SHVTC) – "Chcieliśmy wykazać się czymś ekstremalnym i supernowoczesnym. Dwadzieścia pięć tysięcy pojazdów później nastaje Dodge Viper SRT10 2008 – imponująca ewolucja jednej z ikon amerykańskiej motoryzacji."
Najnowszą ofertą Dodge, przeznaczoną dla prawdziwych fanów wyczynu, jest Dodge Viper SRT10 ACR – najlepszy bez wątpienia amerykański samochód wyścigowy, dopuszczony do normalnego ruchu drogowego. Jest napędzany silnikiem V-10 o pojemności 8,4 litra i mocy 600 KM, odznacza się szeregiem usprawnień aerodynamicznych, obniżoną masą własną, zawieszeniem typu wyścigowego oraz zestrojeniem podzespołów do torowej jazdy wyczynowej.
Dodge Viper SRT10 ACR 2008 produkowany jest metodą ręcznego montażu przez zakład Conner Avenue Assembly Plant w Detroit, USA równolegle z samochodami Dodge Viper SRT10 2008 coupe i roadster.