...– z kierowcą i pasażerem idealnie pośrodku – demonstrują doskonałość własności jezdnych. Od przodu markowa krzyżowa krata chłodnicy Dodge rozcina powietrze, kierując jego strugi wzdłuż maski silnika i dalej ponad szybą czołową i kokpitem. Boczne przetłoczenia wgłębiają się w zarys karoserii, tworząc funkcjonalne dukty chłodzące hamulców tylnych. Całości dopełnia jednorodny kształt ‘rufy’ pojazdu.
„W nadwoziu Dodge’a Circuit EV połączyliśmy zuchwałość stylizacji Dodge z bezkompromisowością samochodu wyczynowego o napędzie elektrycznym.” – mówi Ralph Gilles, wiceprezes Chrysler LLC ds. projektowania – „Dodge Circuit EV uwodzi prawdziwą frajdą z jazdy i ekspresję auta typowo sportowego, które nie potrzebuje żadnego paliwa i nie niszczy środowiska naturalnego.”
Dodge Circuit EV otrzymał nowy, przyciągający uwagę kolor nadwozia „Tangoreen” oraz powiększone, stylizowane litery „EV” na obu burtach sportowej karoserii.
Nieskomplikowane wnętrze samochodu Dodge Circuit EV stanowi kombinację surowej funkcjonalności z "atletycznym" wyrafinowaniem. Wszystkie przełączniki i urządzenia w kokpicie znajdują się w zasięgu ręki kierowcy. Na tablicy przyrządów umieszczono dwa główne wskaźniki analogowe, a status napędu elektrycznego pokazuje oddzielny wyświetlacz cyfrowy. Głęboko profilowane fotele tapicerowane są pierwszorzędnej jakości skórą, którą pokryto także konsolę centralną oraz tablicę przyrządów.
Jak na samochód sportowy przystało, Dodge Circuit EV wyposażony jest w system nagłaśniający klasy Premium, elektrycznie sterowane szyby i zamek centralny, klimatyzację oraz tempomat.
Osiągi Dodge’a Circuit EV z ‘czysto’ elektrycznym napędem ENVI są rzeczywiście imponujące:
· przyspieszenie 0-96 km/h w czasie poniżej 5 sekund
· prędkość maksymalna ponad 192 km/h
Jednak najbardziej fascynującą cyfrą w przypadku tego pojazdu jest prawdopodobnie zero, a więc wartość zużywanego paliwa przy tak wspaniałych osiągach oraz wytwarzanych spalinach. Zespół napędowy Dodge Circiut EV składa się z trzech zaledwie części: silnika elektrycznego o mocy 200 kW (268 KM), systemu zaawansowanych akumulatorów litowo-jonowych oraz modułu sterującego przepływem energii.
To właśnie dzięki zaawansowanej technologii akumulatorów litowo-jonowych Dodge Circuit EV dysponuje zasięgiem 240 do 320 kilometrów, a więc trzykrotnie większym niż przeciętne dzienne potrzeby transportowe większości użytkowników. Ładowanie akumulatorów jest proste – wystarczy włożyć wtyczkę do standardowego, domowego gniazdka 110V. Czas ładowania można skrócić o połowę przy użyciu prądu o napięciu 220V.
Dodge Circuit EV to samochód sportowy, który licznym entuzjastom motoryzacji umożliwia jazdę do pracy i dla przyjemności dosłownie na co dzień – pozwalając zapomnieć o zużywaniu benzyny czy też o emitowaniu szkodliwych dla otoczenia spalin.
Dodge Circuit EV – podstawowe dane techniczne
Rodzaj: pojazd o napędzie całkowicie elektrycznym (BEV), 2-miejscowy – performance coupe
Wymiary: długość - 3900 mm, szerokość - 1714 mm, wysokość - 1150 mm
Rozstaw osi - 2330 mm
Rozstaw kół przód/tył - 1457 mm / 1490 mm
Średnica zawracania - 11,6 m
Napęd i zawieszenie
Układ napędu - napęd na koła tylne
Silnik elektryczny - moc 200 kW (268 KM) z funkcją hamowania regeneracyjnego
Akumulatory - typu litowo-jonowego
Zawieszenie - przednie: niezależne, tylne: niezależne
Koła i ogumienie: przednie - P195 / 45ZR17 (607 mm), tylne - P235 / 40ZR18 (645 mm)
Kolorystyka: nadwozie - Tangoreen, wnętrze - czarna tapicerka skórzana, akcenty metalizowane Satin Silver
Najważniejsze osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h - poniżej 5 sekund
Prędkość maksymalna - około 193 km/h
Zasięg całkowity - około 241 – 322 km (zasilanie akumulatorowe).