... i znaków charakterystycznych dla jego przodka.
Nowy Classic, bo o nim mowa, oparty został na pośrednim wariancie mocowym Challengera, a mianowicie modelu R/T z silnikiem HEMI V8 5.7-litra o podwójnych zmiennych fazach rozrządu i dwóch świecach zapłonowych na każdy cylinder. Jednak W nowej wersji zastosowano nieco zmodyfikowany układ wydechowy, co poskutkowało delikatnym wzrostem mocy (dodatkowe 4 KM) i momentu obrotowego (dodatkowe 14 Nm).
Teraz poprzez 6-stopniową ręczną skrzynię biegów Tremec, na tylne koła trafia nieposkromione 370 KM mocy i potężne 556 Nm momentu obrotowego, a to oznacza sprint do "setki" w niecałe 6 sekund. Dla wielbicieli "automatów" przewidziano z kolei 5-stopniową skrzynię, w której skrócono pierwszy bieg, w celu zapewnienia agresywniejszego startu. Niestety, silnik z tą skrzynią biegów ma już nieco mniej animuszu (366 KM i 544 Nm), niż ten z ręcznie sterowaną przekładnią.
Wewnątrz ukłonem w stronę klasycznego Challengera jest specjalna skórzana tapicerka i deska rozdzielcza nawiązująca swoimi detalami do tej sprzed lat (jak choćby drążek zmiany biegów w kształcie rękojeści pistoletu).
Jednak to, co było najważniejsze w legendarnym Challengerze, znalazło się na zewnątrz auta. I tak wzdłuż nadwozia po obu stronach, biegną dwa pasy, na końcu których znalazły się stylizowane litery R i T. Z kolei na przednich błotnikach umieszczono klasycznie stylizowane emblematy z nazwą modelu, tylny spoiler na klapie bagażnika polakierowano pod kolor nadwozia.
Dodge Challenger R/T Classic może zostać pokryty jednym z siedmiu lakierów. Standardowym, czarnym perłowym (Brilliant Black Crystal Pearl), jasnoszarym metalikiem (Bright Silver Metallic) lub białym akrylowym (White Stone), jak również wyjątkowymi, trzema klasycznymi barwami Challengera sprzed lat - pomarańczowym (HEMI Orange), czerwonym (TorRed) i niebieskim (B5 Blue).