Wzbogacony o akcenty stylizacji z lat świetności – nowy Dodge Challenger R/T Classic 2009 posuwa się o krok dalej. Jego bazowa, rekomendowana cena detaliczna wynosi 34.005 $ (w tym 725 $ koszt dostawy), a zamówienia są już przyjmowane przez dealerów Dodge na całym obszarze USA.
„Dodge Challenger R/T Classic to coś więcej niż tylko współczesna ‘muscle-machine’, to nasz hołd dla jednego z najsłynniejszych modeli w dziejach motoryzacji’ – mówi Don Knott, wiceprezes Chrysler LLC ds. pojazdów osobowych i SRT – „Dzięki tradycyjnemu oznakowaniu i podwójnym pasom R/T na burtach oraz legendarnemu silnikowi 5.7 HEMI V-8 nowej i ekonomicznej generacji, Challenger R/T Classic przywraca format słynnego ‘pony car’ z przeszłości.”
Wywodzący się z Challengera R/T – Dodge Challenger R/T Classic oprócz złowrogiego wyglądu i bogatego wyposażenia – ma także napęd, który potrafi dać niezłego „kopa”. iepowtarzalność charakteru Challengera R/T tworzą nawiązujące do wspaniałej przeszłości boczne pasy R/T w kształcie rozszerzającej się litery A, klasyczne logo na błotnikach przednich i krata chłodnicy typu „egg crate” ze znaczkiem R/T, wielkie 20-calowe i chromowane koła z całorocznym ogumieniem ‘performance’, tylny spojler w kolorze nadwozia oraz chromowane drzwiczki wlewu paliwa.
„Dodge Challenger był słynny ze swych osiągów, stąd też Dodge Challenger R/T Classic korzysta z wielu rozwiązań, pozwalających na niczym nieskrepowaną rywalizację na drodze, oferując sprawdzoną jakość wykonania i stopień wyrafinowania zapewniający mu trwałe miejsce w historii ‘pony cars’ marki Dodge.” – mówił dalej Don Knott. Legendarny 5,7-litrowy silnik HEMI V-8 mieści się pod długą maską, w którą wbudowano chwyty powietrza służące zwiększeniu chłodzenia komory silnikowej. Aby podwyższyć moc i moment obrotowy – a także kulturę pracy i zredukować zużycie paliwa, najnowszej generacji silnik 5.7 HEMI V-8 wyposażony jest w zdwojony układ zmiennych faz rozrządu (VCT) i system podwójnych świec zapłonowych (dwie świece na cylinder).
Dodge Challenger R/T Classic w wersji z sześciostopniową manualną skrzynią przekładniową Tremec wyposażony jest w pistoletowy uchwyt dźwigni zmiany biegów Track Pak, metalowe nakładki na pedały, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP z odłączanym systemem kontroli trakcji, wspomaganie ruszania pod górę HSA, tarczowe hamulce klasy wyczynowej na czterech kołach oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i przełożenie przekładni głównej 3,92.
Optymalizacji ciśnienia zwrotnego silnika oraz rasowego brzmienia wydechu służy układ wylotowy o charakterystyce wyczynowej, w którym standardowy podpodłogowy tłumik zastąpiono dwoma niskooporowymi rezonatorami. Efekt: napędzany 376-konnym (280 kW) V-8 o momencie obrotowym 556 Nm Dodge Challenger R/T Classic może bez problemu przyspieszać od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 6 sekund.
Dostępna w opcji Challengera R/T Classic pięciostopniowa skrzynia automatyczna z systemem AutoStick pracuje szybko i płynnie. Wysokie przełożenie pierwszego biegu zapewnia wyjątkowo szybkie przyspieszenie, a wysoka kultura pracy przekładni jest zasługą elektronicznego, adaptacyjnego systemu sterowania.
Oferowany w zestawie ze skrzynią automatyczną, nowej generacji silnik 5.7 HEMI V-8 wyposażony jest w system zmiennej pojemności czynnej MDS, umożliwiający jazdę w trybie ekonomicznym tylko na czterech cylindrach – albo z mocą 372 KM (277 kW) i momentem 544 Nm – gdy potrzebna jest pełna moc V-8.
Trapezowe kształty wnęk poszycia drzwi i zestawu wskaźników, ciemna podsufitka oraz nachylona, niesymetryczna konsola selektora skrzyni biegów to motywy inspirowane wnętrzem oryginalnego Dodge Challengera. Wspomnieniem z przeszłości jest także cztero-tarczowy zestaw wskaźników z łatwymi do odczytu, białymi tarczami. Tapicerowane skórą klasy Premium, multi-konturowe fotele są wykończone ściegiem krytym i podgrzewane elektrycznie. Wyposażeniem dostępnym w opcji jest sterowana głosowo nawigacja GPS z bieżącą informacją o warunkach ruchu drogowego, działająca w systemie UConnect oraz złącze uniwersalne zewnętrznych urządzeń typu infotainment (UCI).
Dodge Challenger R/T Classic wyróżnia się niespotykaną w innych dwudrzwiowych coupe tylną przestrzenią na głowę (950 mm) i nogi (828 mm). Identyczna jak w samochodzie Dodge Charger i najwyższa w tej klasie pojazdów pojemność bagażnika 0,458 m3 – stanowi o poziomie komfortu i funkcjonalności nowego Challengera.
Dodge Challenger R/T Classic oferowany jest w trzech nowych kolorach nadwozia – czarnym Brilliant Black Cristal, srebrnym Bright Silver Metallic i białym Stone White oraz tradycyjnych – pomarańczowym HEMI Orange, czerwonym TorRed i błękitnym B5 Blue. Zamówienia na dostawę samochodów Dodge Challenger R/T Classic można składać u dealerów Dodge na całym obszarze Ameryki Północnej.
Produkcja Dodge Challengera R/T Classic
Produkcja samochodów Dodge Challenger R/T Classic odbywać się będzie w kanadyjskiej fabryce Chryslera Brampton Assembly Plant (prowincja Ontario). Jej rozpoczęcie planowane jest od lutego 2009 roku na tej samej linii montażowej, z której wyjeżdżają samochody Dodge Charger oraz Chrysler 300C.