...wysokoprężny common rail (CRD) są w stanie zadowolić oczekiwania najwybredniejszych użytkowników na rynkach światowych.
Współpracująca z sześciostopniową, manualną skrzynia przekładniową nowa jednostka napędowa spełnia normę czystości spalin Euro V i wytwarza moc 120 kW (163 KM DIN) oraz moment obrotowy 320 Nm. Ma więc o 16 procent więcej mocy, o 3 procent wyższy moment i podniesioną o 25 procent zdolność pociągową (1500 kg) niż poprzednik. Swą trwałość, ograniczoną masę i osiągi silnik zawdzięcza zastosowaniu korbowodów odkuwanych ze stali, głowicy i tłoków z aluminium oraz zasilaniu wtryskiem bezpośrednim czwartej generacji. Dzięki aplikacji dwóch wałków wyrównoważających oraz doskonalszych materiałów głuszących, drgania i hałasy pracy napędu spadły w porównaniu ze ‘starszym’ modelem Caliber’a CRD o 25 procent – podnosząc odczuwalnie komfort jazdy.
Dwa alternatywne, czterocylindrowe silniki benzynowe World Engine (o pojemności 2,0 oraz 2,4 litra) wyposażone są w zdwojony system zmiennych faz rozrządu (VVT) oraz zawory przepływu powietrza w kolektorze dolotowym. W stosunku do jednostek nieposiadających takich rozwiązań World Engine cechuje większa moc, niższe zużycie paliwa oraz wyższa kultura pracy. Następca silnika 1,8-litrowego, World Engine o pojemności dwóch litrów wytwarza o 4 procent więcej mocy (115 kW/156 KM DIN) i o 13 procent wyższy moment obrotowy (190 Nm) niż poprzednik. Jeszcze lepszymi osiągami legitymuje się jednostka o pojemności 2,4 litra, rozwijająca moc 125 kW (170 KM DIN) i moment obrotowy 220 Nm.
Debiutujący na Międzynarodowym Salonie Samochodowym IAA 2009 we Frankfurcie nowy Dodge Caliber odznacza się nowym i wyrafinowanym wystrojem wnętrza o bardziej harmonijnej estetyce, starannie wykonanym z materiałów klasy Premium. Zmodernizowana tablica przyrządów ma wygląd jeszcze bardziej zwarty i otrzymała dodatkową półeczkę na drobiazgi, centralny schowek oraz powiększone pokrętła klimatyzacji. Z wystrojem wnętrza kontrastują akcenty z satynowanego srebra, a kontury nawiewów ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC), oprawa dźwigni zmiany biegów, klamki drzwiowe oraz obramowania wskaźników są chromowane. Miękkie, elastyczne materiały boczków drzwiowych i dzielonego podłokietnika konsoli podłogowej zwiększają poczucie komfortu w kabinie.
Wyposażenie wnętrza Dodge Caliber’a obejmuje także elementy unikalne w tym segmencie pojazdów, m.in. chłodzony pojemnik Chill Zone™ na butelki z napojami, system nawigacji Uconnect sterowany komendami głosowymi, złącze dla iPod’a, akumulatorową lampę bagażnika/latarkę LED oraz dostępny opcjonalnie panel MusicGate Power™ czyli dwa odchylane głośniki w tylnej klapie nadwozia, rozwiązanie idealne na piknik czy imprezy plenerowe.
„Dodge Caliber to nietypowe auto segmentu C. Tuż po debiucie zaledwie kilka lat temu jego niepokorna natura dała się poznać na drogach Europy pozwalając kierowcy aktywnie wyróżnić się z tłumu, po prostu stać go było na więcej” – powiedział Mike Accavitti, szef i CEO marki Dodge – „Teraz zaś, został wyposażony w nowy i ekonomiczny turbo-diesel o lepszych osiągach oraz zmodernizowane i przyjazne dla użytkownika wnętrze, Dodge Caliber jest już dla europejskiego klienta dojrzałą ofertą unikalnego stylu Dodge i jedną z najlepszych w tym segmencie propozycją cenową.”
W roku 2008 Dodge Caliber był najlepiej sprzedającym się pojazdem produkcji Chrysler Group LLC poza Ameryką Północną .