Fani Dodge’a chcieli więcej mocy w modelu seryjnym i Dodge Challenger SRT8 392 odpowiedział na tę potrzebę dając im 470 KM mocy i 637 Nm momentu obrotowego. To o 122 Nm więcej przy 2900 obr./min. w porównaniu z poprzednią jednostką V8 o pojemności 6,1 litra.
Amerykańskie coupe z napędem na tylną oś to nie tylko świetna równowaga między formą a funkcjonalnością, lecz także wyjątkowo dobra charakterystyka jazdy, niezawodne hamulce i najnowsze technologie służące zmniejszeniu zużycia paliwa.
Mocno tłumiące amortyzatory zapewniają odpowiedni komfort podczas codziennej jazdy, jednocześnie zdając egzamin także w sytuacjach stanowiących nieco większe wyzwanie. Inżynierzy z SRT zmodyfikowali geometrię zawieszenia, by poprawić balans samochodu, zachowanie podczas wchodzenia i wychodzenia z zakrętów i szybkość reakcji na ruchy kierownicą. Udoskonalono także sportowy, hydrauliczny układ sterowania stuningowany przez SRT.
Wstępem do rozpoczęcia produkcji modelu w wersji na rok 2011 będzie montaż 1492 egzemplarzy „edycji inauguracyjnej” Challengera SRT8 392 ze specjalną ofertą wyposażeniową.
1492 wybranych właścicieli tych specjalnych wariantów będzie mogło cieszyć oczy wyjątkowym wyglądem nadwozia. Z zewnątrz samochód będzie dwukolorowy, ze sportowymi pasami biegnącymi wzdłuż całego pojazdu – klienci będą mogli wybrać niebieskiego Challengera z białymi pasami lub białego z niebieskimi pasami. Wszystkie modele „Inaugural Edition” będą wyposażone także w 20-calowe felgi SRT.
Na obu błotnikach znajdziemy plakietki “392 HEMI” informujące o tym, co można znaleźć pod maską Challengera. Końcówki rur wydechowych Mopar nadadzą odpowiednie brzmienie sportowemu układowi wydechowemu, jednocześnie sprawiając, że amerykański muscle car będzie wyglądać jeszcze bardziej imponująco. Większy splitter s przodu i ochraniacze zintegrowane z przednim zderzakiem wpływają pozytywnie na charakterystykę aerodynamiczną Challengera SRT8 392 i zachowanie równowagi przy dużych prędkościach.
Zmodyfikowany niedawno przedni spojler również poprawia opływ powietrza wokół pojazdu i został zaakcentowany kolorystycznie, by nadać Dodge’owi agresywniejszego charakteru. Spojler na pokrywie bagażnika ma kolor dostosowany do lakieru nadwozia.
Wnętrze Challengera SRT8 392 w edycji inauguracyjnej wykończono inspirując się stylistyką wyścigową. Fotele obito białą skórą z dwoma niebieskimi pasami, które zaakcentowano niebieskimi szwami. Każdy z foteli zamontowanych z przodu samochodu ma wyhaftowane logo „392” tuż poniżej zagłówka. W kabinie znajdziemy także tabliczkę z napisem “Inaugural Edition 392 HEMI” i numerem od 1 do 1492, sugerującym, którym z kolei pojazdem w limitowanej edycji jest dany egzemplarz.
Dodge Challenger SRT8 392 2011 pojawi się w amerykańskich salonach sprzedaży w ostatnim kwartale tego roku.