Producent pokusił się o stworzenie specjalnych wariantów modeli Charger, Challenger, Journey, Durango i Grand Caravan.
Dodge Charger R/T to czterodrzwiowy fastback o wyglądzie mocno inspirowanym klasyczną, drugą generacją Chargerów z późnych lat 60-tych XX w. Do wykończenia kabiny zastosowano materiały takie jak skóra i aluminium Pojazd napędza 5,7-litrowy silnik V8 HEMI o mocy 370 KM, korzystający z trybu pracy czterech cylindrów w ramach technologii Fuel Saver. Pozwala na rozpędzenie Chargera R/T z miejsca do 100 km/h w mniej niż 6 sekund.
Model posiada napęd na tylne koła drugiej generacji i specjalnie zmodyfikowane zawieszenie o zmienionej geometrii. Dodge Charger R/T 2011 w wariancie z napędem na obie osie ma nieco szerszy rozstaw kół i 19-calowe obręcze. Napęd AWD zastosowany w Chargerze R/T posiada system odłączania przedniej osi i ATC (Active Transfer Case) dystrybuujący dynamicznie moment obrotowy między przednią a tylną osią. Taka kombinacja powoduje, że układ napędowy w nowym Chargerze płynnie przechodzi między trybem RWD i AWD bez interwencji ze strony kierowcy. Gdy napęd na wszystkie koła nie jest potrzebny, system automatycznie odłącza przednią oś, by zmniejszyć zużycie paliwa przy zachowaniu świetnych osiągów.
Dodge Durango R/T to SUV z niezależnym zawieszeniem i masą rozdystrybuowaną w stosunku niemal 50:50 oraz platformą sztywniejszą o 25% w porównaniu ze poprzednią wersją.
Standardowe zawieszenie poddano tuningowi, podobnie, jak układ wydechowy, dodano też sportowy układ kierowniczy, 20-calowe felgi i wyczynowe opony. Pojazd obniżono o 20 mm, a we wnętrzu umieszczono sportowe akcenty.
Pod maską kryje się 5,7-litrowy silnik V8 HEMI o mocy 360 KM i maksymalnym momencie obrotowym 520 Nm dostępnym przy 4250 obr/min.
Dodge Grand Caravan R/T to minivan o poprawionej dynamice zbliżonej do sportowego sedana. Jego sercem jest nowa jednostka napędowa – 3,6-litrowy silnik V6 Pentastar współpracujący z 6-biegową przekładnią automatyczną i dostarczający mocy 283 KM (poprzedni, 3,8-litrowy silnik V6 odznaczał się mocą 197 KM) oraz maksymalnego momentu obrotowego 352 Nm (poprzednio 312 Nm) bez dodatkowego zużycia paliwa. Kierowca może także skorzystać z trybu ekonomicznego zużycia paliwa.
Pojazd obniżono o 12 mm oraz dodano mu nowe opony i spojler, a zawieszenie poddano tuningowi. We wnętrzu znalazły się wykończenia z czarnej skóry z czerwonymi szwami oraz system audio z dziewięcioma głośnikami, subwooferem i wzmacniaczem 506 wat.
Dodge Journey R/T również ma sportowe opony, zawieszenie o zmienionej geometrii, przeprojektowany układ kierowniczy, a pod jego maską kryje się nowy silnik V6 Pentastar o mocy 283 KM współpracujący z 6-biegową przekładnią.
Będzie dostępny z napędem na przednią oś i wszystkie koła oraz w wersji pięcio- lub siedmioosobowej. Wnętrze wykończono w podobny sposób, jak w modelu Grand Caravan.
Dodge Charger R/T został wyposażony w ramę konstrukcyjną drugiej generacji, przeprojektowane zawieszenie, legendarny silnik V8 HEMI o mocy 376 KM i maksymalnym momencie obrotowym 556 Nm oraz udoskonalone skrzynię biegów. W połączeniu z 6-biegową przekładnią manualną Tremec TR6060 Charger rozpędza się z miejsca do 100 km/h w mniej niż 6 sekund. Gdy pojazd jest wyposażony w 5-biegową przekładnię automatyczną, silnik generuje 372 konie mechaniczne mocy i maksymalny moment obrotowy 542 Nm.