... Avengerowi podczas nowojorskiej wystawy motoryzacyjnej, która odbędzie się w dniach 21 kwietnia – 1 maja.
W rajdowym Avengerze wykorzystano liczne komponenty zarówno autorstwa Moparu, jak i Magneti Marelli. Zespoły inżynierów z obu firm zamieniły pojazd w sportowy samochód, który jest w stanie poradzić sobie z najtrudniejszymi trasami rajdowymi i zredukowali jego wagę o niemal 100 kg w porównaniu z wersją seryjną.
Wnętrze odarto z wszelkich ozdobników, zostawiając jedynie najbardziej niezbędne elementy i dodano tam klatkę bezpieczeństwa, wyścigowe fotele z 5-punktowymi uprzężami i kilka innych sportowych komponentów.
Dodge’a Avengera napędza nowy, 3,6-litrowy silnik V6 Pentastar. Po modyfikacja w jednostce napędowej, wymianie układu wydechowego i przewodów wentylacyjnych dysponuje on mocą 300 KM zamiast seryjnych 283 KM. W Avengerze zamontowano także wyjątkowo mocny układ hamulcowy, wspólne dzieło Moparu i Magneti Marelli. Firmy przygotowały również specjalne zawieszenie, dzięki któremu Avenger zbliżył się o ok. 4 cm do nawierzchni drogi w porównaniu z wersją produkcyjną. Avenger porusza się na oponach Pirelli zamontowanych na 18-calowych felgach Mopar/Magneti Marelli.
Nadwozie polakierowano na czarno, a na tylny spojler, maskę silnika i błotniki ozdobiono grafiką.