...został rekordzistą na Nordschleife niemieckiego toru Nürburgring. Mówiąc bardziej konkretnie, Dodge pobił rekord najszybszego okrążenia toru wykonanego przez samochód produkcyjny, uzyskując czas 7:12.13.
Viper ARC posiada wyposażenie fabryczne, ale dysponuje również pakietem tuningowym umożliwiającym świetne osiągi na torze, w jego skład wchodzą m.in. wyścigowe zawieszenie o regulowanej wysokości i stopniu sztywności, tylne skrzydło z włókna węglowego i regulowany splitter przedni.
Pierwszą oficjalną wizytę team SRT złożył na Nürburgring w sierpniu 2008 roku, przywożąc ze sobą ówczesną nowość na rynku: Dodge’a Vipera ACR 2008. Za jego kierownicą zasiadł Tom Coronel i wykręcił nowy rekord okrążenia toru przez samochód produkcyjny z czasem 7:22.1. Rekord ten nie został pobity aż do teraz.
Po wyprawie do Niemiec zespół inżynierów SRT wprowadził kilka ulepszeń w Viperze. W roku 2010 Viper ARC mógł się już pochwalić skróconym przełożeniem piątego biegu (zmiana z 0,74 na 0,80), co miało poprawić przyspieszenie przy większych prędkościach i zwiększyć szybkość na prostych. Przeprojektowano także profil tylnego skrzydła, by zoptymalizować aerodynamiczne właściwości nadwozia i zwiększyć siłę docisku. W nowym Viperze zainstalowano również tzw. „short shifter”, czyli dźwignię zmiany biegów skonstruowaną w taki sposób, aby zmieniać biegi szybciej i sprawniej.
Pod maską Viper ACR kryje 8,4-litrową bestię V10 o mocy 600 KM i maksymalnym momencie obrotowym 760 Nm, która pozwala mu przyspieszać z miejsca do 100 km/h w mniej niż 4 sekundy.
Próbę na Nürburgring rozłożono na dwa dni. 12 września, na początku 4-godzinnej sesji tor był mokry. W ostatniej godzinie było już lepiej, ale nie udało się osiągnąć satysfakcjonującego wyniku, ponieważ nawierzchnia przy zakrętach Bergwerk, Fuchsröhre i Wippermann wciąż pozostawała wilgotna. Najlepszym czasem okrążenia tego dnia był wynik 7:15.6. 14 września pogoda nie zwiodła, tor wysechł, a zespół skorzystał z idealnych warunków, by uzyskać finalny wynik: 7:12.13