Hanower, 20 września 2006 r. – Jury konkursu "Samochód Dostawczy Roku", na które składają się niezależni czołowi dziennikarze piszący o pojazdach użytkowych z 19 krajów Europy, przyznała nowemu Fordowi Transit tytuł "Samochodu Dostawczego Roku 2007" po jednej z najbardziej wyrównanych batalii w historii tego konkursu.
"Rok 2006 był wyjątkowo dobrym rokiem dla nowych lekkich i średnich pojazdów dostawczych, co uczyniło ten konkurs trudniejszym niż kiedykolwiek wcześniej i sprawiło, że nagroda dla Forda Transit jest jeszcze ważniejsza" powiedział John Fleming, prezes i dyrektor zarządzający Ford of Europe. "Jesteśmy szczęśliwi, że nowy Ford Transit kontynuuje doskonałą passę samochodów dostawczych Forda, które wcześniej otrzymały ten zaszczytny tytuł – a były to: Ford Transit w 2001 roku i Ford Transit Connect w 2003 roku."
W oficjalnym oświadczeniu jury konkursu "Samochód Dostawczy Roku" stwierdziło: "Przy podejmowaniu decyzji szczególnie zaimponowało nam to, że inżynierowie Forda sięgnęli po jeden z najlepszych samochodów dostawczych Europy i uczynili go jeszcze lepszym. Właściwości jezdne Forda Transit są wyśmienite zarówno w ruchu miejskim, jak i na autostradzie."
Dalej w oświadczeniu: "Doceniamy także to, że konstruktorzy i inżynierowie Forda w większym stopniu niż inni producenci utrzymują stały kontakt z potencjalnymi i dotychczasowymi nabywcami, aby stale monitorować ich oczekiwania i potrzeby. W wyniku tego wnętrze kabiny nowego Forda Transit osiągnęło jakość zbliżoną do samochodu osobowego. Stoi za tym myśl, że kierowcy samochodów dostawczych często spędzają więcej czasu w swoich pojazdach, niż kierowcy samochodów osobowych. Wysoki poziom ergonomii uzyskany został nie tylko dzięki prawidłowemu ustawieniu siedzenia kierowcy, kierownicy i dźwigni zmiany biegów, ale także dzięki świetnej widoczności przez duże okna i dobrze umieszczonym lusterkom zewnętrznym."
Szczególnie chwalone były nowe elementy wyposażenia wprowadzone w nowym Fordzie Transit. "Stałe monitorowanie oczekiwań użytkowników samochodów dostawczych przyczyniło się też do innych interesujących udoskonaleń" oświadczyło jury. "Przykładem jest dźwignia zmiany biegów zamontowana na tablicy rozdzielczej, a także ładujący się automatycznie, wodoszczelny kluczyk zapłonowy. Inne przykłady to dodanie nowej wersji z niskim dachem i średnim rozstawem osi i wersji ze wzmocnioną osią przednią."
Jury doceniło także opracowanie nowej wersji Forda Transit z napędem na cztery koła, a także zapewnienie, że elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP) będzie należeć do wyposażenia standardowego we wszystkich Fordach Transit furgon, bus i kombi z silnikiem diesla od stycznia 2007 r., a w wersjach kabina z ramą i z podwójnymi kołami tylnymi w późniejszym terminie 2007 r.
"Jury konkursu "Samochód Dostawczy Roku" jest zaniepokojone wysoką i w niektórych krajach Europy stale wzrastającą liczbą wypadków z udziałem samochodów dostawczych. Oferując ESP w wyposażeniu standardowym, Ford przyczynia się znacznie do zwiększenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Unii Europejskiej" stwierdziło jury. Jury podkreśliło także znane już zalety Forda Transit. Są to między innymi: łatwy dostęp do dużej i pojemnej skrzyni ładunkowej, systemy zabezpieczeń przeciwkradzieżowych, koszty użytkowania zmniejszone dzięki niskim kosztom napraw i przeglądów oraz rozległa sieć autoryzowanych dilerów Forda w zakresie samochodów dostawczych.
Najnowsza wersja Forda Transit otwiera kolejny rozdział w historii kultowego modelu; przy ponad pięciu milionach pojazdów wyprodukowanych w ciągu ostatnich czterdziestu lat, zespół konstruktorów samochodów użytkowych Ford of Europe postanowił uczynić nową wersję najlepszą w historii tego modelu.
Dlatego nowy Ford Transit został całkowicie zmodyfikowany; najważniejsze zmiany polegają na zapewnieniu klientom większego wyboru silników, wersji nadwozia i wyposażenia, większego komfortu, poprawy jakości jazdy i stylowego, nowoczesnego wyglądu całości.
Ford miał także świadomość, że użytkownik samochodu dostawczego nie powinien być pozbawiony żadnych udogodnień czy elementów wyposażenia dostępnych normalnie w samochodach osobowych. Dlatego poprawiono przede wszystkim jakość wyposażenia, ergonomię i wygodę, a także działanie układu kierowniczego i jakość jazdy.
Nowy Ford Transit chlubi się także nową gamą silników, między innymi całą rodziną czystych i oszczędnych silników diesla. Jakby tego było mało, Ford Transit jest dostępny z napędem na przednie lub tylne koła, a od 2007 r. także z napędem na cztery koła.
Dostępne są dziesiątki różnych konfiguracji nadwozia, także nowa wersja z niskim dachem i średnim rozstawem osi (idealna do parkingów podziemnych, na przykład na lotniskach), oraz wersja ze wzmocnioną osią przednią, która będzie szczególnie przydatna dla użytkowników stale przewożących ciężki sprzęt, takich jak służby ratownicze.
"Jesteśmy bardzo dumni z Forda Transit i jego osiągnięć przez ostatnie czterdzieści lat" powiedział Fleming. "Tytuł Samochód Dostawczy Roku 2007 jeszcze bardziej motywuje nas do podjęcia wszelkich starań, by Ford Transit nadal wyprzedzał konkurencję."