Ford Ranger przeznaczony na rynki międzynarodowe (poza USA) to powstały dzięki współpracy z Mazdą kompaktowy pick-up, oparty na modelu Mazda B-Series.
W 2006 roku miała premierę druga generacja Forda Rangera bazująca tym razem na modelu Mazda BT-50 z dodatkowymi wersjami nadwoziowymi: czterodrzwiową mieszczącą pięciu pasażerów oraz z podwójną kabiną. Auto wyróżnia się przestronnym wnętrzem o dość luksusowym wyposażeniu, łączącym praktyczność z komfortem.
W roku 2011 współpraca z Mazdą zmieniła "nieco" charakter. Zaprezentowany na australijskim International Motor Show w Sydney przez Forda model trzeciej generacji Rangera (T6) został zaprojektowany przez oddział Ford Australia i tym razem to Ford Ranger pojawił się w ofercie japońskiego producenta jako druga generacja Mazdy BT-50, a sam Ranger został do 2015 roku najlepiej sprzedającym się pickupem w Europie (zwłaszcza jego flagowa, najdroższa wersja Wildtrack).
Od 2019 roku Ford Ranger sprzedawany jest w "wersji międzynarodowej" również na terenie USA, a na rynkach zadebiutowała wersja zoptymalizowana do jazdy w terenie czyli Ford Ranger Raptor. Model posiada silnik 2,0l EcoBlue o mocy 210KM z 10-cio stopniową automatyczną skrzynią biegów (identyczną jak w modelu Ford F-150) i stały napęd na 4 koła.