Na słynnym wzgórzu Goodwood debiutuje dziś nowy, w pełni elektryczny Ford Capri - legendarny model, skonstruowany z myślą o nowej generacji kierowców pojazdów elektrycznych, charakteryzujący się sportowym przyspieszeniem i wyrafinowaną stylistyką.
Po raz pierwszy publicznie zaprezentuje się Mustang GTD – najbardziej zadziorny i zaawansowany Mustang w historii, natomiast rewolucyjny elektryczny Ford SuperVan 4.2 będzie walczył o osiągnięcie najlepszego wyniku w wyścigu na czas Hillclimb Shootout.
Do Goodwood powraca również ulubieniec publiczności – Ford Puma Hybrid Rally 1 M-Sportu, która obecnie rywalizuje w Rajdowych Mistrzostwach Świata.
Ford Mustang GTD
Odwiedzający Goodwood Festival of Speed 2024 jako pierwsi będą mogli zobaczyć Forda Raptora T1+, zaprojektowanego do walki w najtrudniejszym terenowym rajdzie świata. Uroczysta prezetacja odbędzie się 12 lipca w padoku Ballroom o godzinie 11:00 czasu środkowoeuropejskiego (12:00 czasu zachodnioeuropejskiego), a poprowadzi ją legenda sportów motorowych – czterokrotny zwycięzca Rajdu Dakar i dwukrotny rajdowy mistrz świata Carlos Sainz senior.
„Na tegoroczny Festiwal Prędkości w Goodwood przywieźliśmy rewelacyjną kolekcję pojazdów, która prezentuje szeroki wachlarz naszych możliwości” – powiedział Mark Rushbrook, globalny dyrektor Ford Performance. „Niezależnie od tego, czy jest to samochód homologowany do ruchu po publicznych drogach, czy wyścigowy, zelektryfikowany, czy benzynowy, wszystkie są pojazdami wyznaczającymi nowe trendy, które może wyprodukować tylko Ford.”
Światowi debiutanci zaprezentują swoje atuty
Na czele listy modeli Forda, prezentowanych Goodwood Festival of Speed w 2024 r. stanie nowy, w pełni elektryczny Ford Capri. Nowy model, wyróżniający się wyrafinowaną stylistyką, która stanowi nawiązanie do linii legendarnego klasyka, ma szansę stać się rozchwytywanym, sportowym coupe.
Ford Capri 2025
Przyspieszenie 0-100 km/h w zaledwie 5,3 sekundy, zasięg do 627 km i aż 572 litry przestrzeni bagażowej sprawiają, że jest to idealny samochód sportowy dla rodziny. Wnętrze Capri zwraca uwagę luksusowym wyposażeniem i minimalistycznym stylem, harmonizującym z cyfrowymi rozwiązaniami i nowoczesnym systemem SYNC Move. Przesuwany w pionie, 14,6‑calowy ekran centralny można ustawiać według własnych upodobań, a jednocześnie w schowku pod nim zamknąć kosztowne drobiazgi.
Capri oferuje również zestaw inteligentnych systemów, od automatycznej zmiany pasa ruchu za naciśnięciem przełącznika, po ostrzeganie podczas otwierania drzwi o wymijających samochód rowerzystach. Lista wyposażenia standardowego obejmuje: fotel kierowcy z funkcją masażu i pamięcią pozycji, ładowarkę indukcyjną smartfonów oraz podgrzewane przednie fotele i kierownicę.
Ford wysyła na Goodwood Festival of Speed dwa zupełnie nowe supersamochody Mustang GTD, które debiutowały w Europie podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Mustang GTD Carbon Series w kolorze Chroma Flame red będzie wystawiony w padoku supersamochodów, a Mustang GTD zadebiutuje w słynnym wyścigu Goodwood Hill Climb. Pojazd poprowadzi kierowca Mustanga GT3 zespołu Ford Multimatic Motorsports, Frédéric Vervisch.
Ford SuperVan 4.2
Jest to pierwszy pokaz Mustanga GTD na publicznej imprezie. Weźmie on udział w rywalizacji w kategorii Batch 6A, gdzie zmierzy się z podobnymi supersamochodami.
Goście Festiwalu Prędkości będą mieli okazję na trasie Goodwood Hill Climb o długości 1,86 km podziwiać możliwości 800-konnego, 5,2-litrowego silnika V8 wzmocnionego sprężarką, współdziałającego z aktywną aerodynamiką. Startujący w Goodwood Hill Climb Mustang GTD zaprezentuje się w przejazdach pokazowych, zwracając uwagę publiczności, na to jak Ford udoskonala nadwozie modelu, by zaoferować klientom więcej możliwości wyboru.
Przez sześć dekad właściciele Mustangów wyrażali swój własny, niepowtarzalny styl poprzez tuning swoich samochodów. Mustang GTD pozwala na pełniejszą personalizację, dzięki rozszerzonej palecie lakierów. Rozszerzona paleta kolorów Mustanga GTD, stanowiąca uzupełnienie sześciu standardowych lakierów, daje właścicielom wybór spośród tysięcy barw, które przyciągają wzrok i nadają samochodowi indywidualny charakter.
Wrażenie najwyższej jakości rozpoczyna się dla każdego klienta od kontaktu z zespołem Mustang GTD Concierge, który prowadzi go przez proces zamawiania. Nabywcy są proszeni o opisanie niestandardowego koloru nadwozia GTD, a zespół dokłada wszelkich starań, aby wybrać odpowiedni z szerokiego katalogu odcieni i barw.
Ford SuperVan 4.2
Po ustaleniu koloru właściciele otrzymują próbkę, która pozwala im sprawdzić, jak lakier prezentuje się w różnych warunkach oświetleniowych i upewnić się, że pasuje on do ich wizji pojazdu.
Dla tych, którzy naprawdę oczekują jedynego w swoim rodzaju Mustanga GTD, dostępna jest również opcja Exclusive Extended Colour Palette Lock-Out, czyli rozszerzona paleta niepowtarzalnych lakierów, która gwarantuje, że klient nie zobaczy wybranego koloru na żadnym innym Mustangu GTD.
Po raz pierwszy na Goodwood Hillclimb, 30 lat po debiucie Forda Supervana 3, pojawi się Ford SuperVan 4.2, który w konkurencji Shootout będzie próbował ustanowić rekordowy czas przejazdu. Za kierownicą SuperVana 4.2 zasiądzie wielokrotny zwycięzca wyścigu Le Mans i rekordzista Romain Dumas, który zadba o to, by start Forda był naprawdę niezapomnianym widowiskiem.
SuperVan 4.2, będący rozwinięciem SuperVana 4, został gruntownie zmodernizowany pod kątem aerodynamiki, co pozwoliło zwiększyć siłę docisku pojazdu, która przy prędkości 240 km/h wynosi teraz ponad 1995 kg. Kluczowe elementy aerodynamiki obejmują lekki tylny spojler z włókna węglowego i przedni splitter, pomagające maszynie utrzymać przyczepność na torze. Podwozie poddano redukcji masy, aby poprawić ogólną równowagę i zapewnić zwrotność w ekstremalnych warunkach.
Ford Raptor T1+
Wprowadzono również udoskonalenia w układzie napędowym. Liczbę czterech 6-fazowych silników STARD UHP zredukowano do trzech i wykorzystano akumulator z ogniwami litowo-polimerowymi typu NMC firmy STARD, dzięki czemu van osiągnął optymalny stosunek mocy do masy, zachowując przy tym napęd na wszystkie koła z jednym silnikiem napędzającym przednią oś i dwoma dla osi tylnej. Przy łącznej mocy rozładowania wynoszącej ponad 2000 KM, SuperVan 4.2 może uwolnić swój pełny potencjał, korzystając jednocześnie z osiągów systemu regeneracji, dodającego 600 kW.
Ford Performance i STARD zastosowały w konstrukcji podwozia SuperVana 4.2 zmodyfikowany układ hamowania regeneracyjnego z karbonowo-ceramicznymi tarczami, kute magnezowe felgi z wyścigowymi oponami Pirelli P Zero i zmodernizowane półosie napędowe. Przednia szyba została wykonana z tworzywa sztucznego, a minimalistyczne, wnętrze ogołocono z wszelkich zbędnych elementów zwiększających masę.
Podczas tegorocznego Goodwood Festival of Speed zadebiutuje Ford Raptor T1+, najnowszy samochód wyczynowy Ford Performance, zaprojektowany we współpracy z wieloletnim partnerem M-Sport, który weźmie udział w najbliższej edycji Rajdu Dakar.
Nowy wojownik, który debiutuje w Goodwood kilka tygodni po światowej premierze, w 2025 roku weźmie udział w najtrudniejszym rajdzie terenowym na świecie i będzie kolejnym krokiem na drodze do realizacji strategii Ford Performance, która zakłada walkę i wygrywanie w najtrudniejszych konkurencjach sportów motorowych.
Ford Puma Hybrid Rally 1
Kolekcję tych wspaniałych pojazdów Forda poprowadzi, sprawdzając ich granice możliwości, elita zawodowych kierowców, mistrzów sportów motorowych. Do dwukrotnego rajdowego mistrza świata Carlosa Sainza seniora dołączą kierowcy Ford M-Sport Adrien Fourmaux i Grégoire Munster, a bogate doświadczenie w wyścigach długodystansowych wniosą: trzykrotny zwycięzca wyścigu Le Mans Romain Dumas i zwycięzca 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring Frédéric Vervisch. Skład mistrzów uzupełnia siedmiokrotny mistrz Wielkiej Brytanii w zawodach British Autotest, kierowca precyzyjny, Paul Swift.
W spotkaniu z klientami i mediami wezmą również udział Doug Field, dyrektor Forda ds. rozwoju zaawansowanych produktów i technologii; Marin Gjaja, globalny dyrektor operacyjny Ford Model e; Mark Rushbrook, globalny dyrektor Ford Performance Motorsports; oraz Will Ford, dyrektor generalny globalnego marketingu Ford Performance.