Zespół projektantów Ford of Europe zaprezentował rozwinięcie konwencji stylistycznej kinetic design w nowym koncepcyjnym pojeździe klasy crossover - iosis X – debiutującym na Targach Motoryzacyjnych Paris Motor Show 2006.
- Nazwaliśmy ten samochód iosis X by nawiązać do naszej konwencji stylizacji nadwozia kinetic design zapoczątkowanej w minionym roku - powiedział Martin Smith, naczelny dyrektor pionu projektowania Ford of Europe. - Nawiązanie nie ogranicza się tylko do nazwy, między tymi dwoma samochodami istnieje silne powiązanie wizualne, a litera X sygnalizuje krzyżowanie się różnych możliwości nowego pojazdu.
- iosis X to interesujący pięciodrzwiowy samochód sportowy klasy crossover stanowiący dowód, że potrafimy rozszerzać granice stylistyki kinetic design na pojazdy niszowe - dodał Smith. - To rozwinięcie filozofii "energii uchwyconej w ruchu" i znak, jak bardzo odmienne będą modele Forda w przyszłości.
Jednym z celów opracowania samochodu koncepcyjnego iosis X jest przygotowanie publiczności na wprowadzenie przyszłego modelu niszowego Ford of Europe. - Pojawiło się mnóstwo spekulacji na temat produkowania przez firmę Ford kompaktowego modelu klasy crossover czy SUV - powiedział John Fleming, Prezes i Dyrektor Zarządzający Ford of Europe. - iosis X ma stanowić jasne przesłanie, że wejdziemy na ten rynek za 18 miesięcy, a nasz nowy model będzie zarówno wyrafinowany stylistycznie, jak i oryginalny. Ford iosis X to oczywiście samochód koncepcyjny i nie jest zapowiedzią tego przyszłego modelu produkcyjnego. Zamiast tego ma za zadanie wskazać sposób, w jaki stylistyka kinetic design może być zastosowana w modelu niszowym dając wyrazisty i interesujący efekt.
- Klienci będą mogli zorientować się, jaki kierunek stylistyczny będzie prezentował nasz model produkcyjny i gdy w przyszłym roku pokażemy ten model, związek między nim a iosis X będzie oczywisty - wyjaśnił Smith.
W modelu koncepcyjnym pokazanym we Frankfurcie w 2005 r. Martin Smith ze swoim zespołem pokazali nowy styl, który już jest i będzie w przyszłości stosowany w różnym zakresie w europejskich pojazdach marki Ford. Oryginalny iosis zaprezentował wszystkie zasadnicze elementy, które Ford określił jako kinetic design w najczystszej formie. - Samochód koncepcyjny iosis to ambasador stylistyki Forda - powiedział Smith, dodając - Odbiór tego modelu przez publiczność i media upewnił nas w przekonaniu, że zespół projektantów powinien iść tą drogą w projektowaniu przyszłych modeli Ford. Częścią zadania od czasu premiery iosis jest poszerzenie grona odbiorców nowego stylu i zademonstrowanie, jak filozofia kinetic design może być wykorzystana w innych segmentach rynku. Elementem tego zadania jest iosis X. Ten wyrazisty samochód koncepcyjny to jasne przesłanie, że wygląd europejskich produktów marki Ford się zmienia. Już teraz elementy stylistyki kinetic design pojawiają się w najnowszych modelach Forda, np. S-MAX czy zupełnie nowej wersji Forda Mondeo. Ale podobnie jak w przypadku swojego poprzednika iosis X nie ma być przyszłym modelem produkcyjnym Forda.
- Zadaniem iosis X jest dalsze rozwinięcie wyobrażenia klientów co do naszej nowej stylistyki - konkluduje Smith. - Pokazuje on, że filozofia kinetic design staje się logiczną i niezmienną przyszłością Forda i upewnia klientów, że gdy Ford wchodzi do jakiegoś sektora rynku, robi to za pomocą unikalnego i atrakcyjnego produktu w znacznym stopniu nawiązującego do wyjątkowości modelu koncepcyjnego.