Ford zaprezentował pierwszą grafikę modelu Puma – kompaktowego crossovera zainspirowanego stylem pojazdów SUV, łączącego oszałamiający wygląd zewnętrzny, największą w swojej klasie pojemność bagażnika i największą elastyczność jego zagospodarowania oraz 48-woltowy, hybrydowy układ napędowy.
Puma trafi do sprzedaży pod koniec roku. Będzie produkowana z wyjątkowym kunsztem i jakością w fabryce Forda Craiova w Rumunii, w którą od 2008 roku Ford zainwestował prawie 1,5 miliarda euro.
„Patrząc na ten nowocześnie zaprojektowany i uwodzicielsko stylizowany samochód nabieramy przekonania, że Puma trafi w gusta Europejczyków planujących zakup samochodu kompaktowego. Jeśli chcesz samochodu, który w piątek wieczorem przyciąga spojrzenia, a w sobotę z łatwością pomieści paczki z właśnie kupionymi meblami, to właśnie go znalazłeś.” – powiedział Steven Armstrong, wiceprezes i prezes grupy, odpowiedzialny za Europę, Bliski Wschód i Afrykę, Ford Motor Company. „Dołożyliśmy wszelkich starań, by zapewnić klientom pożądaną przez nich uniwersalność samochodu, dodając do niej nowoczesną, robiącą wrażenie stylizację, dzięki której będą mogli jeździć najlepiej wyglądającym samochodem, jaki kiedykolwiek posiadali."
Nowy Ford Puma
Pierwsza grafika odsłaniająca tajniki Forda Pumy ujawnia istotne elementy stylistyczne, w tym charakterystyczne reflektory zamontowane nad błotnikami i sportowe, uwodzicielskie, aerodynamiczne linie, a także kompaktowe proporcje crossovera, które służą podniesionej pozycji kierowcy, zwiększając pewność jazdy i umożliwiając uzyskanie największej w klasie, bezkompromisowej pojemności bagażnika 456 litrów.
Samochód zaprojektowano tak, by spełnić z dużym zapasem wyraźny wymóg elastyczności przestrzeni bagażowej, jaki pojawił się w trakcie długich rozmów z klientami. Innowacyjne rozwiązanie przestrzeni bagażowej Pumy zapewnia głęboki, uniwersalny bagażnik, który może łatwo pomieścić dwie torby golfowe ustawione w pozycji pionowej.
System napędowy EcoBoost Hybrid zoptymalizuje zużycie paliwa, zapewniając przy tym solidne osiągi i efektywne wykorzystanie silnika o mocy do 155 KM. Połączony z silnikiem za pomocą paska rozrusznik, zintegrowany z alternatorem (BISG) umożliwia odzyskiwanie energii zwykle traconej podczas hamowania i jazdy z wybiegiem w celu ładowania 48 woltowego akumulatora litowo-jonowego.
BISG działa również jako silnik elektryczny, bezproblemowo współpracujący z 1 litrowym, trzycylindrowym silnikiem benzynowym EcoBoost o niskich stratach tarcia wewnętrznego. BSIG wykorzystuje energię zmagazynowaną w akumulatorze do wspomagania momentu obrotowego silnika, co zmniejsza ilość pracy wykonywanej przez silnik benzynowy w celu maksymalnej oszczędności paliwa, zwiększając całkowity moment obrotowy dostarczany przez układ napędowy, optymalizując sprawność energetyczną samochodu i jego osiągi.
Puma dołącza do wciąż poszerzanej na rynku europejskim oferty samochodów SUV oraz crossoverów inspirowanych SUVami, takich jak Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge oraz zupełnie nowy Explorer Hybrid Plug-In, którego zaprezentowano wczoraj po raz pierwszy w w ramach specjalnego wydarzenia Forda „Go Further”.
Samochody SUV, to obecnie ponad jedna piąta pojazdów Forda sprzedawanych w Europie, a ich sprzedaż wzrosła o ponad 19 procent tylko w 2018 roku.