Poradzi sobie zarówno w trudnym terenie, jak i na autostradach. Do rodziny dołącza jeszcze bardziej ekstremalna wersja – Raptor.
Teren to jego żywioł
To bezapelacyjnie najładniejszy pick-up dostępny na rynku. Zupełnie nowy Ford Ranger Raptor został zaprojektowany, by z łatwością poradzić sobie w najtrudniejszym terenie. Zbudowane na ramie bardzo wytrzymałe podwozie zostało dodatkowo wzmocnione stalą niskostopową. Ford Ranger Raptor charakteryzuje się też prześwitem wynoszącym aż 281 mm i głębokością brodzenia 850 mm. Do tego całkowita ładowność to 1403 kg oraz możliwość holowania przyczepy do 3500 kg sprawiają, że trudno o bardziej uniwersalne narzędzie pracy. W części towarowej zamontowano użyteczne zaczepy do mocowania ładunku, a także zadbano o system zamykania skrzyni.
Ford Ranger Raptor
Podczas jazdy w terenie trzeba szybko reagować na zmieniającą się nawierzchnię. Układ TMS (Terrain Management System) w nowym Fordzie Ranger Raptor pozwala w znacznym stopniu regulować przyspieszenie, kontrolę trakcji, czułość układu kierowniczego, zmianę biegów oraz wiele innych właściwości auta. Wystarczy wybrać spośród sześciu trybów jazdy, aby zoptymalizować osiągi w każdych warunkach: regularny, sportowy, do jazdy po trawie, żwirze i śniegu, tryb do jazdy po błocie i piachu, tryb do jazdy na powierzchniach kamienistych oraz tryb Baja, który optymalizuje pracę silnika w terenie. Raptor jest wyposażony w legendarne zawieszenie stosowane w rajdach FOX Racing. Samochód wyposażony jest także w asystenta zjazdu w trudnym terenie oraz hillholder.
Ford Ranger Raptor
Moc podwójnego doładowania
Nowoczesna 2-litrowa wysokoprężna jednostka Eco Blue z podwójnym doładowaniem w nowym Fordzie Ranger Raptor została zaprojektowana z myślą o większej mocy, lepszej wydajności i mniejszej emisji spalin. Silnik o mocy 213 KM i 500 Nm momentu obrotowego to nowe standardy podczas jazdy w terenie i na drogach utwardzonych. Jednocześnie jednostka ta spełnia normy emisji spalin wyznaczone normą Euro 6.2. Nowością jest zaawansowana, nowa 10-stopniowa automatyczna przekładnia biegów zapewnia optymalne przyspieszenie oraz zaskakująco niskie zużycie paliwa. Wykorzystuje ona również system adaptacyjnej optymalizacji zmiany biegów w czasie rzeczywistym. Kierowca może zdecydować się na zmianę przełożeń za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy. Do wyboru mamy także różne konfiguracje napędów: 4x2 do jazdy w normalnych warunkach drogowych, 4x4 High (wysokie przełożenie) do jazdy na drogach o gorszej nawierzchni i terenowych oraz 4x4 Low (niskie przełożenie) do jazdy w najbardziej wymagających warunkach terenowych. Przy użyciu elektronicznego systemu Shift-On-The-Fly można także w czasie jazdy przechodzić z trybu 4x2 na 4x4 High.
Komfortowy twardziel
Wszystko co na zewnątrz Forda Ranger Raptor zostało stworzone z myślą o lepszej wydajności, wyższej trwałości i osiągach. Ale o komfort i łączność ze światem w każdym terenie dba to, co w środku – zaawansowane technologie i praktyczne rozwiązania.
Ford Ranger Raptor
Wbudowany modem FordPass Connect pozwala między innymi na zdalne zamykanie i otwieranie drzwi oraz uruchamianie silnika, a alerty drogowe i informacje o natężeniu ruchu przesyłane bezpośrednio do nawigacji samochodu pomagają uniknąć korków. Co więcej, mając zasięg telefonii komórkowej, możesz podłączyć nawet 10 urządzeń do hotspotu Wi-Fi. Ford Ranger Raptor po raz pierwszy dostępny jest z modemem FordPass Connect. System ten oferuje wiele praktycznych funkcji, w tym dostęp do Wi-Fi 4G dla maksymalnie 10 urządzeń oraz powiadomienia o natężeniu ruchu drogowego przesyłane w czasie rzeczywistym bezpośrednio do nawigacji samochodu. Dodatkowo samochód ma podgrzewaną przednią szybę czy zestaw nawigacji satelitarnej.
Jedno jest pewne, przedsiębiorca wybierający narzędzie pracy jakim jest Raptor, nie będzie miał usprawiedliwienia, że nie dojechał!