Nowy Ford Kuga wyprzedza konkurencję

Nowy Ford Kuga wyprzedza konkurencję30.10.2020
Nowy Ford Kuga wyprzedza konkurencję w pierwszym w historii rankingu Euro NCAP dla pojazdów oferujących systemy wspomagania kierowcy.

Pakiet systemów wspomagających kierowcę Ford Co-Pilot360, zaprojektowanych dla zapewnienia intuicyjnego prowadzenia i obniżania stresu podczas jazdy, dał nowemu SUV-owi Ford Kuga czołową pozycję w pierwszym rankingu Euro NCAP dla pojazdów oferujących systemy wspomagania kierowcy.

  • Biorący udział w nowych testach systemów asystenckich kierowcy Euro NCAP Ford Kuga, oferuje lepsze ogólne wrażenia z jazdy ze wspomaganiem niż modele klasy średniej Tesli, Volvo i Volkswagena.
  • Pakiet systemów Co-Pilot360, zawierający adaptacyjny tempomat (ACC) z systemem Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i system utrzymania na pasie ruchu, rekomendowany przez niezależny organ testujący.
  • Kuga oferuje również zaawansowane systemy zaprojektowane w celu zapobiegania i łagodzenia skutków wypadków; w zeszłym roku uzyskała maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach Euro NCAP*.
Ford

Po niezależnych testach systemów, które bez udziału kierowcy pomagają w utrzymaniu komfortowej odległości od poprzedzających pojazdów, centrowaniu na pasie i dostosowaniu prędkości do obowiązujących limitów, SUV Kuga zajął pierwsze miejsce w rankingu ogólnym przed takimi pojazdami, jak Tesla Model 3, Volvo V60 i Volkswagen Passat.

Nowy program testów Euro NCAP ocenia funkcjonowanie systemów asystenckich, które wspierają prowadzenie pojazdu, pozostawiając jednak pełną odpowiedzialność kierowcy. Pomagają natomiast w wykrywaniu obiektów na drodze i przewidywaniu zdarzeń oraz reagowaniu na nie, co przyczynia się do zwiększenia pewności i obniżenia napięcia za kierownicą.

Kuga uzyskała ponad dwa razy więcej punktów niż Tesla Model 3 w kategorii Driver Engagement (Zaangażowanie kierowcy) i znacznie wyprzedziła zarówno Volvo V60, jak i Volkswagena Passata w kategorii Safety Backup (Wsparcie kierowcy ze strony systemów) podczas dwutygodniowych testów, w których oceniano również realną efektywność działania systemów asystenckich.

Ford

– Pomimo wolności i niezależności, jaką dała nam jazda po współczesnych ruchliwych drogach, prowadzenie samochodu może być wymagającym i stresującym doświadczeniem.Dlatego opracowaliśmy systemy, które odciążają uwagę kierowców i pomagają im bardziej skoncentrować się na drodze – powiedział Stuart Southgate, dyrektor ds. inżynierii bezpieczeństwa w Ford of Europe. – Pracowaliśmy wytrwale, by systemy wspomagania kierowcy Forda Kugi były tak intuicyjne, naturalne i przyjazne, jak to tylko możliwe, aby właściciele mogli w pełni skorzystać z możliwości dostępnych rozwiązań.

Adaptacyjny tempomat (ACC) z systemem Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i system utrzymania na pasie ruchu, wykorzystują połączenie radaru i kamery do monitorowania drogi przed pojazdem. Mogą też automatycznie dostosować poruszanie się do warunków ruchu ulicznego, również w korkach, a także do obowiązujących lokalnie ograniczeń prędkości w wielu scenariuszach jazdy.

Stop & Go – dostępny w Kudze z ośmiobiegową skrzynią automatyczną – pozwala systemowi ACC doprowadzić pojazd do całkowitego zatrzymania w ruchu wymagającym zatrzymywania się i ruszania, wykorzystując do 50 procent całkowitej dostępnej siły hamowania i automatycznie ruszyć za poprzedzającym samochodem, jeśli czas zatrzymania był krótszy, niż 3 sekundy. Jeśli czas zatrzymania przekracza 3 sekundy, kierowca może nacisnąć przycisk umieszczony na kierownicy lub delikatnie nacisnąć pedał przyspieszenia, by rozpocząć jazdę.

Rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości może dostosować prędkość pojazdu do dopuszczalnych limitów, monitorując znaki drogowe umieszczone przy drodze i nad drogą, a także korzystając z informacji z pokładowego systemu nawigacyjnego.

Ford

System utrzymywania samochodu na pasie ruchu monitoruje oznakowanie poziome na drodze i może zastosować delikatny, ale odczuwalny moment obrotowy w układzie kierowniczym, aby pomóc kierowcy utrzymać się na środku pasa za każdym razem, gdy aktywowany jest system ACC. Zaprojektowany, by wspierać kierowców przy prędkościach do 200 km/h, system wysyła też wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia, jeśli wykryje brak rąk kierowcy na kierownicy.

– Ford Kuga udowodnił, że duży rodzinny SUV może uzyskać dobrą ocenę w szerokiej gamie testowanych samochodów – powiedział Richard Schram, dyrektor techniczny Euro NCAP.– Ford zrobił wrażenie podczas naszej pierwszej w historii klasyfikacji systemów wspomagania kierowcy, osiągając wysokie wyniki we wszystkich obszarach i prezentując równowagę między angażowaniem kierowcy a wsparciem kierowcy ze strony systemów.

Kuga jest również wyposażona w zaawansowane rozwiązania, które pomagają zapobiegać lub łagodzić skutki wypadków, m.in. asystenta martwego pola lusterek zewnętrznych i asystenta unikania kolizji na skrzyżowaniach –oba debiutujące w światowej gamie modeli – oraz układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją autonomicznego hamowania na skrzyżowaniu.

Wyrafinowane rozwiązania techniczne przyczyniły się w zeszłym roku do uzyskania przez Kugę maksymalnej, 5-gwiazdkowej oceny bezpieczeństwa w testach Euro NCAP

*Ocena 5 gwiazdek w testach Euro NCAP dotyczy Forda Kuga z silnikami wysokoprężnymi: 2,0-litra EcoBlue, 1,5-litra EcoBlue oraz benzynowym 1,5-litra EcoBoost


Źródło: Ford