Ford wprowadza nową siedmiostopniową automatyczną skrzynię biegów do zelektryfikowanych układów napędowych EcoBoost Hybrid, co po raz pierwszy umożliwi kierowcom, którzy chcą cieszyć się automatyczną skrzynią biegów, zmniejszenie emisji CO2 i oszczędność paliwa. Zapewni to 48-woltowy system miękkiej hybrydy Forda.
Siedmiostopniowa skrzynia automatyczna, dostępna w Pumie i Fieście z silnikami EcoBoost Hybrid o pojemności 1,0 litra może sprawić, że jazda stanie się przyjemniejsza i mniej stresująca – szczególnie w ruchu miejskim Ponadto, szybka i płynna zmiana biegów uzupełnia elektrycznie wspomagane osiągi hybrydowego układu napędowego, co wpływa na poprawę wrażeń z jazdy.
Ford Puma EcoBoost Hybrid
Układ EcoBoost Hybrid Forda wykorzystuje zintegrowany rozrusznik/generator z napędem pasowym (BISG), który umożliwia odzyskiwanie energii, zwykle traconej podczas hamowania i jazdy z wybiegiem, w celu ładowania 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego. BISG działa również jako silnik elektryczny, płynnie współpracujący z jednostką spalinową, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego, co w zależności od scenariusza jazdy może obniżyć zużycie paliwa lub podnieść osiągi.
Uzupełnienie momentu obrotowego
Uzupełnienie momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG ma na celu zwiększenie momentu obrotowego nawet o 20 Nm powyżej poziomu osiąganego przez sam silnik benzynowy, co zapewnia bardziej efektywne przyspieszanie.
- W przypadku Pumy z 1,0-litrowym silnikiem EcoBoost Hybrid o mocy 125 KM i z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów przyspieszenie poprawiono o prawie 4 procent w porównaniu z wariantem niehybrydowym.
- Puma z 1,0-litrowym silnikiem EcoBoost Hybrid o mocy 155 KM i z siedmiostopniową przekładnią automatyczną przyspiesza od 0-100 km/h w 8,7 sekundy.
- W trybie jazdy Sport automatyczna skrzynia biegów w modelu Puma EcoBoost Hybrid utrzymuje niższe biegi celem uzyskania bardziej sportowych reakcji.
- Redukcja o trzy biegi umożliwia szybsze wyprzedzanie, gdy kierowca wciskając pedał gazu domaga się maksymalnego przyspieszenia.
Zwiększanie momentu obrotowego
Zwiększanie momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG oznacza, że system dostarcza do 24 Nm momentu obrotowego, zmniejszając obciążenie silnika benzynowego i zużycie paliwa. Kombinacja siedmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów i systemu hybrydowego EcoBoost Hybrid jest szczególnie dobrze przystosowana do jazdy miejskiej, gdzie częste zatrzymywanie się pozwala na regularne gromadzenie i ponowne wykorzystywanie energii.
- W modelach Puma EcoBoost Hybrid i Fiesta EcoBoost Hybrid z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów spodziewane jest obniżenie emisji CO2 nawet o ponad 5 procent w porównaniu z 1,0-litrowymi odpowiednikami benzynowymi EcoBoost (przy pomiarze w cyklu WLTP).
- Siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów pozwala na utrzymanie wspomaganego elektrycznie silnika benzynowego hybrydowego układu napędowego na optymalnych obrotach w celu zapewnienia maksymalnej sprawności spalania.
Wprowadzenie przekładni automatycznej
Połączenie dwusprzęgłowej skrzyni biegów z hybrydowym układem napędowym zapewnia kierowcom zalety obu technologii, a także zwiększa dostępność paliwooszczędnych hybrydowych układów napędowych dla osób, które chcą korzystać z automatycznych skrzyń biegów.
Znaczenie przekładni automatycznej
- Dwusprzęgłowa architektura siedmiostopniowej przekładni automatycznej zapewnia płynne przyspieszanie i łagodną zmianę biegów.
- Automatyczna skrzynia biegów może być szczególnie przydatna dla kierowców o ograniczonej sprawności ruchowej
- Obsługa dwóch pedałów wymaga mniejszej liczby czynności wykonywanych przez kierowcę, szczególnie w warunkach jazdy miejskiej
Elektryfikacja linii modelowej
Ford Puma EcoBoost Hybrid i Fiesta EcoBoost Hybrid, to dwa z 17 zelektryfikowanych pojazdów, które Ford przedstawi europejskim klientom do końca tego roku.
Systemy wspierające kierowcę
Siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów po raz pierwszy pozwoliła na zastosowanie dodatkowych rozwiązań technicznych w połączeniu z wysoką sprawnością układu napędowego EcoBoost Hybrid, w tym:
- Funkcja Stop&Go pozwala adaptacyjnemu tempomatowi (ACC)2 doprowadzić pojazd do całkowitego zatrzymania w ruchu ulicznym i ruszenia, jeśli czas zatrzymania był krótszy, niż 3 sekundy,
- Zdalny rozruch, za pośrednictwem aplikacji FordPass
„Dodanie opcji w postaci siedmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów do układu napędowego EcoBoost Hybrid, to kolejny krok na drodze do udostępnienia zalet elektryfikacji wszystkim naszym klientom.” - Roelant de Waard, dyrektor generalny Ford of Europe ds. Pojazdów Osobowych.